Re: La Marzocco Linea 1 groep, info gevraagd

13
Behalve dat ie lekkere koffie zet is de charme voor mij van een lever het mechanische.En met name geen pomp.Dat ding is uitermate irritant en voegt niets toe.Als je de cilinder ook kunt vullen door een simpele beweging met de hefboom zie ik het nut van die pomp niet.Wat is er irritanter dan dat vibratiepompje uiteindelijk?
Alhoewel de strega ook met rotatie geleverd kan worden geloof ik.

14
Een pomp heb je nodig omdat je geen waterleidingdruk hebt bij een tankmachine en HX. Daarnaast zie ik de toegevoegde complexiteit niet. Je hoeft er niet meer of minder aandacht aan te besteden. Mijn La Peppina heb ik ook een boel complexiteit aan toegevoegd door een PID te installeren. Maar uiteindelijk is het voor mij wel makkelijker werken. De HX van de Bez heeft als zeer groot voordeel dat Bez dan dezelfde boiler kan gebruiken als voor de andere machines, waardoor de Strega de goedkoopste machine is met een commerciele hefboomgroep.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

15
Alsof zo'n Ulka pompje complex is... Ik vrees wel dat deze juist zonder belasting lawaaiiger zijn dan met.

En Blue heeft natuurlijk helemaal gelijk: de HX maakt die pomp nodig, waar komt anders de druk vandaan om de piston te vullen?

Eigenzinnig ding, dit. En €1500 valt me enorm mee!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

16
Bluecold schreef:Een pomp heb je nodig omdat je geen waterleidingdruk hebt bij een tankmachine en HX. Daarnaast zie ik de toegevoegde complexiteit niet. Je hoeft er niet meer of minder aandacht aan te besteden. Mijn La Peppina heb ik ook een boel complexiteit aan toegevoegd door een PID te installeren. Maar uiteindelijk is het voor mij wel makkelijker werken. De HX van de Bez heeft als zeer groot voordeel dat Bez dan dezelfde boiler kan gebruiken als voor de andere machines, waardoor de Strega de goedkoopste machine is met een commerciele hefboomgroep.

Snap ik.Maar zoals gezegd zie ik het nut van een HX hevel niet.Voor 1000 meer koop je een San Marco.

Als ik 1500 kan schuiven spaar ik liever even door dan.

17
Een HX hefboom is een stuk makkelijker stabiel te houden bij hoge productie, en relatief ongevoelig voor boilerdruk, dus bijvullen is veel minder een issue. De Brugnetti Termazona is trouwens een superfantastisch geniaal ding. Die heeft maar 1 boiler, geen electronica en is desondanks zo temperatuurstabiel als een Linea.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

18
Bluecold schreef:Een HX hefboom is een stuk makkelijker stabiel te houden bij hoge productie, en relatief ongevoelig voor boilerdruk, dus bijvullen is veel minder een issue. De Brugnetti Termazona is trouwens een superfantastisch geniaal ding. Die heeft maar 1 boiler, geen electronica en is desondanks zo temperatuurstabiel als een Linea.

Mmmhhh...dat wist ik niet.

Casabarista heeft de Strega pas en is hem aan testen.Op kinderziektes zeggen ze.