Re: einde geklapper

12
Bluecold schreef:Je hoeft echt niet te verstellen met draaiende motor. Ik doe dat ook niet en heb totaal geen probemen.
Maar waarom laat Mazzer b.v. dan z'n garantie vervallen als je het wèl doet?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

13
Bluecold schreef:Je hoeft echt niet te verstellen met draaiende motor. Ik doe dat ook niet en heb totaal geen probemen.
Zolang je het maar in kleine stapjes doet, dan gaat dat perfect, ik doe dat namelijk ook met m'n Fiorenzato subito, in eerste instantie deed ik dat ook met een draaiende motor, beetje rommelig PF vasthouden, ring ontlokken en tegenhouden want die draait gelijk de verkeerde kant op, dan moet je gewoon met 2 personen zijn, dus dat werkt niet.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

14
Spironski schreef:
Kunnen ze dat controleren dan?? wellicht een ingebouwde webcam?? :mrgreen:

15
cremalover schreef:Anti static screen werkt niet.Ophoping achter het screentje waardoor de motor warm loopt.Hij kan zijn meel niet kwijt.

Is die op de juiste manier gemonteerd?

Afbeelding

Ik vraag het maar even voor de zekerheid, je weet nooit.

16
@3aan schreef:
Zolang je het maar in kleine stapjes doet, dan gaat dat perfect, ik doe dat namelijk ook met m'n Fiorenzato subito, in eerste instantie deed ik dat ook met een draaiende motor, beetje rommelig PF vasthouden, ring ontlokken en tegenhouden want die draait gelijk de verkeerde kant op, dan moet je gewoon met 2 personen zijn, dus dat werkt niet.
Dan kun je er toch gewoon een bekertje onder zetten?

18
Spironski schreef:
Omdat als jij ee axiale kracht uitoefent met stilstaande motor en er zit toevallig een steentje of keiharde boon tussen de schijven zo,n lagetje een enorme kracht krijgt te verwerken.

Vorig jaar verkocht ik een een jaar oude Quickmill 050.In perfecte staat.
Ik zei tegen de koper dat hij alleen met lopende motor moest verstellen.
De volgende dag belde hij op dat het ding vast zat.
Hij kwam er mee langs en het hele draaiende gedeelte was aan gort gedraaid.
Rara hoe kan dat.
Uiteraard heb ik geen vergoeding gegeven.
Laatst gewijzigd door cremalover op zo 24 apr 2011, 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.