Re: M'n laatste aanwinst

11
Misschien leuk om is een aparte topic te openen over brandprofielen met de Gene. Even ervaringen uitwisselen.
Dat lijkt me een goed idee. Het topic dreigt nu gehyjackt te worden door Monsooned Malabar (dat is een zin met erg veel jargon :lol: ).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: M'n laatste aanwinst

12
Ik brand zo nu en dan met een popcornbrander en was de Gene aan het overwegen.
Van het eerste plaatje wordt ik echter niet vrolijk!?

Hoe kan het dat er zo onregelmatig gebrandde bonen uit de Gene komen?
Zo erg heb ik het met de popcornpopper nog niet gehad... :shock:
Die onregelmatige branding zou toch intrinsiek onmogelijk moeten zijn met een degelijke brander als de Gene?

Ook de recente meldingen van het falende rubbertje stellen me niet echt gerust op de kwaliteit vd Gene... :?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: M'n laatste aanwinst

13
Die eerste foto van mijn áller aller eerste branding waarbij ik veel te voorzichtig was geweest,... als je goed kijkt zijn de bonen nog onderontwikkeld (veel te vroeg eruit gehaald) en die onregelmatigheid zijn gewoon nog de vliesjes die er niet af waren gebrand, maar nu gaat het al een stuk beter. :mrgreen:
En wat het falende rubbertje betreft,... gene last van :geek:

Re: M'n laatste aanwinst

15
Ik vind het erg onverstandig om op één slechte foto van de eerste branding van iemand af te gaan. Dat zegt toch helemaal niets? Ik kan je verzekeren dat ik in alle 350 brandingen die ik tot nu toe heb gedaan nog nooit zo onregelmatig heb gebrand. En zoals gezegd zie je vliesjes, niet de boon zelf.

Dat afbrekende rubbertje komt inderdaad een enkele keer voor. Maar het is relatief makkelijk te fixen. Ik heb tot nu toe slechts één keer een rubbertje moeten vervangen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: M'n laatste aanwinst

16
Tuurlijk geeft 1 foto een vertekend beeld, maar ik verbaasde me erover omdat ik er van uitging dat dit door het mechanisme van de Gene voorkomen zou moeten worden / onmogelijk zou moeten zijn.
Foolproof zeg maar, maar dat is het kennelijk toch niet.

Tuurlijk kan je de temperatuur instellingen verkeerd zetten, maar dat zou geen onregelmatigheid moeten veroorzaken, mijns inziens.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: M'n laatste aanwinst

17
Je begrijpt het niet: je ziet wat anders dan je denkt dat je ziet. Het zijn niet bijna groene boontjes tussen donkere, maar vliesjes die er nog hier en daar om zitten door de te lichte branding.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: M'n laatste aanwinst

18
Gedeeltelijk idd. :)

Als je die "vliesjes-bonen" ff wegdenkt is het idd wel een stuk beter, maar toch nog wat onregelmatiger dan ik me had voorgesteld. Meer "op niveau" van m'n popcorn-brandertje zeg maar... ;)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30