Re: Overlast van koffiebranden

11
Hoe dan ook geloof ik dat de verbrande barbeknoei rook een stuk ongezonder is dan de koffierook. Het kan natuurlijk dat je niet van de geur houdt, doet mijn vriendin ook niet. Maar dat je buurman 4 huizen verderop er hoofdpijn van krijgt? Dat krijgt hij voornamelijk van zijn eigen idee, van z'n eigen ergernis. En hoe lang duurt dat dan: een kwartiertje, eens in de 2 weken? Laat me niet lachen!

Helaas bestaan er werkelijk vervelende mensen die alleen maar kunnen klagen. Laat die niet jouw plezier vergallen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
Spironski schreef:.... En hoe lang duurt dat dan: een kwartiertje, eens in de 2 weken? Laat me niet lachen!

Helaas bestaan er werkelijk vervelende mensen die alleen maar kunnen klagen. Laat die niet jouw plezier vergallen.
Tja, deze buurman heeft inderdaad een vervelende reputatie. Zijn directe buurman (+- 78 jaar) gaat soms bij vrienden logeren omdat hij zoveel overlast van hem heeft, voornamelijk de hardcoremuziek die ik zelfs nog luid en duidelijk kan horen. En nee, het zijn geen gehorige woningen...

......dat neemt niet weg dat ik tot voor kort een normale verstandshouding met hem had...

Als ik brand, dan doe ik dat niet een kwartiertje in de 2 weken, maar vaker. Ik kan immers maar 50 gram tegelijk branden, ik werk nl met een popcornbrander. Een echte koffiebrander staat bovenaan mijn verlanglijstje, maar als het plezier mij ontnomen wordt schiet ik hier ook niks mee op. Vandaar mijn vraag of iemand een oplossing weet tegen de geur!

14
Edwin_D schreef:
Tja, deze buurman heeft inderdaad een vervelende reputatie. Zijn directe buurman (+- 78 jaar) gaat soms bij vrienden logeren omdat hij zoveel overlast van hem heeft, voornamelijk de hardcoremuziek die ik zelfs nog luid en duidelijk kan horen. En nee, het zijn geen gehorige woningen...

......dat neemt niet weg dat ik tot voor kort een normale verstandshouding met hem had...
Oftewel, deze man zijn mening doet er niet toe. Hij heeft geen recht van spreken.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

15
Als je je 78-jarige buurman wegpest, is er vooral sprake van een ernstig gebrek aan respect voor de medemens. (die hoofdpijn zal wel van die muziek komen als het zo hard aan staan :roll: )

Maar desalniettemin maakt dat jouw situatie niet beter: je zit er wel mee opgescheept. Voor zover het mogelijk is zou ook ik nu zeggen: probeer het te negeren, doe je ding, en koop die thuisbrander als je er geld voor hebt. Dan brand je ook wat minder vaak en kan dus 'ie ook minder vaak zeiken.

18
backyardcoffee schreef:@Edwin_D

Hoe groot moet de capaciteit van de brander zijn, 500g -1kg? Als de geur echt een issue is zou je naast die grotere brander ook een Avirnaki (geur filter) van Coffee-Tech kunnen overwegen, dat is ideaal voor geur vrij thuisbranden.
Ik zie op http://www.youtube.com/watch?v=hiKj041S9Yg en http://www.coffee-tech.com/products/fz- ... me-roaster wel een mooie thuisbrander voor operazangers, maar geen lucht/geurfilter. De Avirnaki http://www.coffee-tech.com/products/avirnaki-0 lijkt me meer een apparaat voor de industrie, zo groot?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

19
De Avirnaki is een geur filter gemaakt voor kleinere shop/thuis branders (500g tot 2kg capaciteit) zoals de Solar en de Torrefattore van Coffee-Tech, maar is ook compatible met een Dietrich HR-1, Toper Cafemino etc.

Je hebt uiteraard wel wat ruimte nodig voor je hobby, maar zo groot is die Avirnaki toch niet (93 x 42 x 72 cm). Het is dan ook echt bedoeld voor de veeleisende thuisbranders die met een 'echte' brander willen werken.

20
De Ts is nu met een popcorn brander bezig,geloof niet dat ie een paar honderd uit wil geven ,alleen om de buurman tevreden te houden.
Ik in ieder geval niet :twisted: :lol:
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje