Re: Bonen advies.

13
Nou nou, het gaat hard zo. De openingspost blijkt inderdaad niet van heel veel eigen initiatief. Heb je de zoekfunctie al geprobeerd, of onze handleiding voor de beginner? Daar staat veel nuttige en relevantie informatie in.

Zullen we wel de andere dicussies over dingen die niet relevant zijn (en waarvan ik eerlijk gezegd zelfs het verband met dit topic niet zie), achterwege laten?

En verplaatst naar het juiste subforum

Re: Bonen advies.

14
Nou dank jullie voor de adviezen ik zou nietweten wat ik met deze andwoorden moet doen.Ik stel een normale vraag en sommige geven een andwoord wat nergen op slaat.

Ik vraag advies omdat wij een nieuwe gebruiker zijn, ik hoef niks voorgekauwd te krijgen, Maar mischien is het sommige te veel om een advies te geven.

Maar mischien is dat op dit forem de gewoonte.

Re: Bonen advies.

15
Je krijgt prima advies hoor, maar je moet het ook wel willen lezen.

Realiseer je dat je een vraag stelt waarvan het antwoord al heel erg vaak is langsgekomen. Als je een beetje rondleest op dit forum (dus bijvoorbeeld het beginnerstopic, of de zoekfunctie gebruiken), zul je overal lezen dat versgebrande bonen een must zijn. En dat is ook in dit topic geantwoord.
Bovendien: de opmerking dat je 'm pas sinds gister hebt, is ook geen gekke. Je zal toch je machine wat moeten leren kennen voordat je weet dat het aan de bonen ligt.

De onvriendelijke reacties komen voort uit irritatie, niet uit onwil. Doe dan ook geen uitspraken over 'gewoontes op dit forum', want over het algemeen hangt er juist een zeer gemoedelijke sfeer waarin er leden zijn die bijv. samen met nieuwelingen een koffiemolen kopen. Dat vind je niet snel terug denk ik zo.

Re: Bonen advies.

16
Tjonje jonge wat een welkom weer.
Ik ben het er mee eens dat de topicstarter zich eerst wel een beetje kan inlezen en dat het netjes is als hij zichzelf even voorstelt. Maar daar kan hij toch ook op een positieve manier op gewezen worden.
Afbekken heeft echt geen zin hoor. Met positieve feedback bereik je echt heel wat meer dan persoonlijke frustraties uiten op elke nieuweling. Ik zou in iedergeval niet meer terug komen en even bij de buren gaan kijken. (Inmiddels weet ik dat je daar dezelfde mensen weer tegen het lijf loopt...... :D )

Dus, beste
Op het forum is heel veel geschreven over welke boontjes het beste zijn. Via de zoekfunctie is dit makkelijk terug te vinden. We hebben een erg mooi 'starters' topic, neem dat eerst eens rustig door.
Verder hebben we ook een speciale plek op dit forum waar jij jezelf even kan voorstellen, dan weten we wie je bent. Als er dan nog vragen zijn helpen we je graag.

Re: Bonen advies.

17
Tjonje jonge wat een welkom weer.
Ik ben het er mee eens dat de topicstarter zich eerst wel een beetje kan inlezen en dat het netjes is als hij zichzelf even voorstelt. Maar daar kan hij toch ook op een positieve manier op gewezen worden.
Afbekken heeft echt geen zin hoor. Met positieve feedback bereik je echt heel wat meer dan persoonlijke frustraties uiten op elke nieuweling. Ik zou in iedergeval niet meer terug komen en even bij de buren gaan kijken. (Inmiddels weet ik dat je daar dezelfde mensen weer tegen het lijf loopt...... :D )
+1

Re: Bonen advies.

18
Pet Boon schreef:
Tjonje jonge wat een welkom weer.
Ik ben het er mee eens dat de topicstarter zich eerst wel een beetje kan inlezen en dat het netjes is als hij zichzelf even voorstelt. Maar daar kan hij toch ook op een positieve manier op gewezen worden.
Afbekken heeft echt geen zin hoor. Met positieve feedback bereik je echt heel wat meer dan persoonlijke frustraties uiten op elke nieuweling. Ik zou in iedergeval niet meer terug komen en even bij de buren gaan kijken. (Inmiddels weet ik dat je daar dezelfde mensen weer tegen het lijf loopt...... :D )
+1
-1






Het is hier geen facebook of geenstijl etc.... :roll:
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Re: Bonen advies.

20
Het plussen en liken doe je op dat soort pagina's. Hier kun je (en wordt het zelfs op prijs gesteld als je dat doet) gewoon inhoudelijk reageren. Een +1 heeft niemand wat mij betreft wat aan.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton