Bonen advies.

1
Hallo,
Sinds 16-07-2012 hebben we een expresso machine gekocht en wel de Bosch TES50129RW Na veel zoeken ben ik er wel achter dat het moeilijk is de juiste bonen te vinden. We drinken al jaren Senseo van DE originele pads.

We hebben expresso bonen gekocht bij de Spar € 8,00 per pond mijn vriendin krijgt wel last van haar maag. Wie zou een tip kunnen geven welke bonen het proberen waard zijn. En zou het wennen zijn dat ze andere koffie drinkt ik ben benieuwd.

Groetjes Hennie

Re: Bonen advies.

2
Nou Nou, wat hebben we lang gezocht naar een goede boon, je hebt de machine sinds gisteren dus die is al helemaal ingewerkt en heb je volledig door hoe dat werkt?

Er is zat te lezen over bonen en de smaken daarvan, doe dat eens op je gemak en bedenk dan wat je eigen smaak zal kunnen zijn, de betere bonen kosten in de regel rond de 20 euro de kilo.

Je moet er in elk geval voor zorgen dat je niet al te vette boontjes koopt, dat gaat vaak mis in zo'n machine en krijg je er alleen maar ellende van.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Bonen advies.

5
Graat schreef:@3aan kom er maar in :lol:
Dat gaat nergens over, ze hebben die machine sinds gisteren, willen het natuurlijk voorgekauwd krijgen, maar het is toch allemaal veel leuker om dat zelf uit te vogelen?? ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Bonen advies.

6
Het is jammer, dat velen hier binnenvallen, zich niet voorstellen en dan met , in onze ogen, domme vragen komen, die je eigenlijk al had moeten weten VOORDAT je die 'fameuze' automaat kocht.
Ook ik heb weinig zin hier alles nogmaals te herkauwen. 8-) Veel sterkte gewenst.

Re: Bonen advies.

7
@3aan schreef:
Graat schreef:@3aan kom er maar in :lol:
Dat gaat nergens over, ze hebben die machine sinds gisteren, willen het natuurlijk voorgekauwd krijgen, maar het is toch allemaal veel leuker om dat zelf uit te vogelen?? ;)

Graat ?? 186 en 106 schoon aan de haak :roll:
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje

Re: Bonen advies.

9
Nou, gezellige boel weer hier...?

Wat erg belangrijk is, is dat je iig verse bonen koopt. Supermarktbonen zijn dat doorgaans (per definitie?) niet. Verschillende webshops, maar ook lokale branders kunnen dat wel leveren.
Verder is het zaak om te het eea uit te proberen en te zien wat je bevalt. Verschillende bonen, instellingen vd machine enz. Probeer en leer!
:)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30