2 keer kort op de linkse knop (rode ring) drukken start het "koelen, maar door de rode knop even ingedrukt te houden maakt de machine een "noodstop" en stopt de machine helemaal, en ja,... dan draait het handvat terug naar boven voor ie helemaal écht stopt.
Maar zorg wel dat je ba het uithalen van de boontjes de irommel terug in de machine plaatst om de machine en trommel ook (leeg) te koelen.
Re: Gene Cafe
12Ok.
Ondanks dat de batch wat mislukt is smaakt de koffie prima.
Ik heb wel een handjevol donkerste bonen die echt verbrand waren er uit gevist maar het resultaat is een beetje een mix van fruitige tonen met de meer pittige smaken van de donkere bonen die er tussen zitten.
Best lekker eigenlijk!
Ondanks dat de batch wat mislukt is smaakt de koffie prima.
Ik heb wel een handjevol donkerste bonen die echt verbrand waren er uit gevist maar het resultaat is een beetje een mix van fruitige tonen met de meer pittige smaken van de donkere bonen die er tussen zitten.
Best lekker eigenlijk!

Brasilia mini classic - Quamar M80E - Gene Café
13Wat ik je trouwens ook ten zeerste aan kan raden is om een keer 1 batch "op te offeren" totdat ze haast verkoold zijn, zo krijg je een goed beeld hoe bonen zich in de verschillende stadia eruitzien en ruiken. Ik heb hetzelfde advies ook hier op het forum gekregen en dat ter harte genomen en ik moet zeggen dat het je écht een beter idee van de stadia geeft
14Volgens mij heb ik dat advies indertijd aan jou gegeven. Maar het lijkt er op dat Cobus er al een heel eind mee is gekomen! 

La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
16Kan anders maar moeilijk bonen weggooien.
Ik ben en blijf een echte Hollander.

Ik ben en blijf een echte Hollander.
173e batch.
250gr en tijd weet ik niet meer.
Gewoon op de gok mee gespeeld.
Niet boven de 225 gr geweest.

250gr en tijd weet ik niet meer.
Gewoon op de gok mee gespeeld.
Niet boven de 225 gr geweest.

18als ik op die kleine foto klik kom ik in een inlogscherm maar ik krijg geen grote versie te zien, klopt dat?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
19Als ik uitlog bij photobucket en ik klik op de foto dan krijg ik gewoon een grote foto?
Zowel met iexplorer als met Firefox.
Slechte foto trouwens met mijn gsm gemaakt.
Zowel met iexplorer als met Firefox.
Slechte foto trouwens met mijn gsm gemaakt.