Re: La San Marco 96 VS Mazzer Super Jolly

11
Zo na een week testen met twee molens en 2 soorten bonen heb ik besloten mijn LSM te houden en de Mazzer weg te doen. Na het aanschaffen van een grammen weegschaal en elke keer met 17g koffie 34g espresso te zetten, dit om de smaak goed te kunnen vergelijken. (Zet ratio's boeien me niet heel veel maar ik had constante factoren nodig om de smaken te vergelijken) :) .
Ben tot twee conclusies gekomen, dat alles nauwkeurig afwegen en zetten leuk is om ff af te stellen, maar om zo elke keer een shotje maken is gewoon niet leuk. En alles kost meer tijd en dus koelt alles meer af filter, PF glaswerk enz. wat niet goed is voor de smaak. Persoonlijk vind ik de smaak uit de LSM toch wat rijker met meer body en minder zuur dan de Mazzer. De Mazzer was fijn om mee te werken en erg nauwkeurig af te stellen iets wat ik mis bij mijn LSM. Heb verder geen foto's meer gemaakt omdat de eerste foto's representatief genoeg zijn. Zal een nieuw baasje zoeken voor de Mazzer en nieuwe schijven halen voor mn LSM.
Expobar Office Control, Cunill Luxomatic On Demand, en verse boontjes :D

14
Nee de LSM is erg makkelijk af te stellen maar omdat ie niet stepless is de nauwkeurigheid wat minder dan een stepless Mazzer. En ja die schijven van mijn LSM zijn niet echt goed meer maar de stapjes zijn net klein genoeg. Met meten was het 17g koffie 33g espresso en 17g koffie en 40g espresso in 27sec dit was het verschil van 1 stap in maalgraad van de LSM. Hier kan ik mee leven anders maar een kijken of ik de LSM stepless kan maken.
Maar goed eerst de Mazzer verpatsen en dan nieuwe schijven bestellen, voorlopig hoef ik geen ander molen.
:D
Laatst gewijzigd door Twexc op di 01 jan 2013, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

16
Inderdaad maar denk dat ik hem eerst gewoon op marktplaats zet en mensen laat bieden, heb er geen haast mee ofzo. Had iemand beloofd dat ie de eerste was die hem mocht als ik er van af wilde had hem ff een PBtje gestuurd maar hoefde hem niet. (misschien door mijn verhaal ;) )