Re: Valt tegen

11
Het is hetzelfde als een spelletje voor 3 jarigen waarbij het stemmetje altijd zegt "goed zo!" ongeacht wat het kind doet.
Maar dat heet dan gemak en comfort.
That said, nespresso is beter dan de espresso uit een superautomaat.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

12
Maar als je nu lekker verse koffie (1 week oud?) in een superautomaat stopt, lijkt het me toch dat deze de Nespresso makkelijk verslaat?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

13
Qua smaak misschien wel, misschien niet. Nog nooit verse koffie uit een superauto op.
Maar nespresso is oneindig veel makkelijker dan een superautomaat. Maar het hoofdontwerpdoel van nespresso en superauto's is gemak. En nespresso wint daarin hands-down. Te meer omdat er niets vies wordt behalve het kleine uitlooptuitje.
De hoofdkoffiedingetjes zijn ook hetzelfde.
-Thermoblock
-Crema verbeteraar
-ulkapompje

Een superauto is vlees noch vis. Als je voor smaak gaat kun je het beste een losse maler en een machine kopen, en als je gemak wil gaat er niets boven nespresso.
Mijn droomapparaat is trouwens een Arrarex Caravel. Perfectie in vorm en functie.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

14
Okay, een update. Ik was vanavond weer bij mijn moeder en haar nieuwe Nespresso, maar had nu ervoor gezorgd dat er nieuwe cupjes waren. En dat maakt inderdaad errug veel verschil!

Zoals al in een eerdere post genoemd waren de cupjes die bij het apparaat in de doos zaten waarschijnlijk overjarig, en was dàt de oorzaak van het tegenvallende resultaat. Toen ik het apparaat bij het telefonisch-cupjes-bestellen meteen liet registreren vertelde de dame in kwestie ook dat de productiedatum van het geval al 2006 was! (was dit een actie om overjarige modellen op te ruimen ofzo?) Je moet er toch niet aan denken dat het apparaat ook al in 2006 in de doos is gezet met alles erop en eraan, inclusief 12 sample-cupjes die je gaat proberen?? :x

Maar het zou dus wel veel verklaren. Deze keer, met "verse" cupjes, was het resultaat veel beter. De crèma was dikker, de smaak voller en romiger. Zo wil ik wel vaker bij mijn moeder komen drinken. Het haalt het nog altijd niet bij goede espresso, maar het is best redelijk.

Dus ik ben opgelucht, het was achteraf toch geen miskoop.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder