Re: universitaire opleiding

11
koffiedikkertje schreef:( ben ik nu een wonderkind?)
Nee, maar het lukt je niet om mij duidelijk te maken waarover je nu eigenlijk wil praten.

Mocht je iets mede te delen hebben, of te vragen, ga gerust je gang!

En als je eigenlijk niets toe te voegen hebt afgezien van "ik vind het allemaal niet zo belangrijk waar jullie het over hebben en zelf ben ik allang tevreden met hoe het gaat" dan kun je bijvoorbeeld even wachten tot je iets anders te binnen schiet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

12
@3aan schreef:
koffiedikkertje schreef:. Die ook nog eens zeer goed smaakt en dat zonder ook maar een letter van de beginners lessen te hebben gelezen laat staan gevolgd te hebben. ( ben ik nu een wonderkind?)
Nee hoor, je komt alleen wat rottig over en dat zou best eens kunnen omdat je een diepgewortelde onverwerkte frustratie hebt die je nu ruimschoots hier probeert bot te vieren op wat minder gefrustreerde lui die lekker met hun hobby bezig zijn en daar ook anderen mee proberen te helpen, je kan alleen maar die helpen die geholpen willen worden en het niet vooropgesteld al niet aan willen nemen, dat ze zelf weleens fout kunnen zitten en leren begrijpen waarom het fout zou kunnen zijn.

Nou een fraai riedeltje van een .............. :o
Ah..U heeft psychologie gestudeerd en denktnu precies te weten hoe een ander zich voelt. Kan betweters zijn er wel meer.
Laatst gewijzigd door koffiedikkertje op do 31 jul 2014, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

13
fransg schreef:
Nee, maar het lukt je niet om mij duidelijk te maken waarover je nu eigenlijk wil praten.

En als je eigenlijk niets toe te voegen hebt afgezien van "ik vind het allemaal niet zo belangrijk waar jullie het over hebben en zelf ben ik allang tevreden met hoe het gaat" dan kun je bijvoorbeeld even wachten tot je iets anders te binnen schiet.
Frans waar het omgaat is heel eenvoudig. Hoe kan het dat je met eenvoudige apparatuur en met een houding van "" ach zo nauwkeurig hoeft nu ook weer niet"" er een espresso gemaakt kan worden die zeer goed smaakt, en als ik zo een vergelijk maak met de espresso die genoten kunnen worden vanuit duurdere apparatuur en door horeca personeel geserveerd daar niet voor onder doet.

14
koffiedikkertje schreef:weet nu precies te weten hoe een ander zich voelt. Kan betweters zijn er wel meer.
Tip: probeer het kort te houden en eenvoudige zinnen te schrijven, dan heb je meer kans dat de taal begrijpelijk overkomt.

Als je de indruk zou vermijden dat je als een kleine kuitenbijter door het leven gaat, dan wek je ook meer begrip voor je berichtjes.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

15
fransg schreef:
koffiedikkertje schreef:weet nu precies te weten hoe een ander zich voelt. Kan betweters zijn er wel meer.
Tip: probeer het kort te houden en eenvoudige zinnen te schrijven, dan heb je meer kans dat de taal begrijpelijk overkomt.

Als je de indruk zou vermijden dat je als een kleine kuitenbijter door het leven gaat, dan wek je ook meer begrip voor je berichtjes.
Gut...is dit het nederlandse taal forum of het kovvie vorum?

16
koffiedikkertje schreef:Hoe kan het dat je met eenvoudige apparatuur en met een houding van "" ach zo nauwkeurig hoeft nu ook weer niet"" er een espresso gemaakt kan worden die zeer goed smaakt, en als ik zo een vergelijk maak met de espresso die genoten kunnen worden vanuit duurdere apparatuur en door horeca personeel geserveerd daar niet voor onder doet.
In veel horeca-bedrijven worden grote machines slecht of nooit schoongemaakt, slecht afgesteld en bediend door mensen die het helemaal niets uitmaakt, voor klanten die het ook weinig kan schelen. Dan kun je daar thuis met heel weinig middelen makkelijk van winnen.

Echter, voor veel mensen hier is het doel niet "koffie die in vergelijking met rotzooi best goed drinkbaar is." De lat ligt voor een aantal mensen hier hoger, en dat kan weleens overdreven lijken als je het eigenlijk allang best vindt. Maar dan heb je niet veel toe te voegen, of je moet er lol in hebben zomaar een beetje te stoken.

19
koffiedikkertje schreef:
fransg schreef:

Frans waar het omgaat is heel eenvoudig. Hoe kan het dat je met eenvoudige apparatuur en met een houding van "" ach zo nauwkeurig hoeft nu ook weer niet"" er een espresso gemaakt kan worden die zeer goed smaakt, en als ik zo een vergelijk maak met de espresso die genoten kunnen worden vanuit duurdere apparatuur en door horeca personeel geserveerd daar niet voor onder doet.
Waar weet jij heeeel veel van en is ook nog eens jouw hobby?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!