Re: smerig boilerwater

11
@3aan schreef:zal eens zo'n ding met een balg-pompje gaan halen
Ha kijk dat is voor mij weer handig, ik doe het nu met een slangetje maar zo'n pompje is handiger. Waar haal je die?
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)

13
cremalover schreef:Elke ochtend voor ik mijn machine aan zet ververs ik mijn boilerwater.
Tank af laten en nieuw water er in..
Bij mijn Astoria is dat ook heel simpel, omdat ze aan de onderkant van de boiler een aftapmoer hebben gemonteerd!
Ziet er idd niet fris uit en is (zoals wij weten) ook helemaal niet geschikt voor thee.

14
CarpSafari schreef:
cremalover schreef:Elke ochtend voor ik mijn machine aan zet ververs ik mijn boilerwater.
Tank af laten en nieuw water er in..
Bij mijn Astoria is dat ook heel simpel, omdat ze aan de onderkant van de boiler een aftapmoer hebben gemonteerd!
Ziet er idd niet fris uit en is (zoals wij weten) ook helemaal niet geschikt voor thee.
Inderdaad op de Astoria Fiore zit er ook een, daar kon een slangetje op alleen die heb ik afgedopt wegens druppelen, wij gebruiken de Astoria als Quooker kraan, spoelt elke dag wel een keertje volledig door ook de kopjes doe ik altijd ermee voorverwarmen.

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.