Re: Post Nespresso era start nu

14
Vanuit Oostenrijk, na het verorberen van een Wiener Schnitzel, wat weizenbiertjes en een zelfgemaakte dubbele Illy handpresso (ja shoot me, maar dit is even de ondergrens t.o. de goedkope robusta blend in de hotelbar):

Prima, voorbeeldige topic dit! Goede inleiding, behulpzame respons, sportieve wederberichten. Zo heurt het!!

Dat wou ik even kwijt. Nu weer skiën. O nee, morgenochtend weer ;)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

15
Heb overigens de Aeropress thuisgelaten. Teveel gedoe in kleine familiekamer met kids erbij. Maar erg leuk alternatief blijkt de Cafflano Klassic te zijn! Had ik aan vrouwlief voor Kerst gegeven zodat zij op werk ook wat beters had. Heb haar 'verplicht' het mee te nemen op reis. Leuk dingetje, uhh... het apparaat he ;)

Vandaag eerste test gedaan. Zelfgebrande Kenya Peaberries van 2,5 week oud erin. Herrlich und genießen!

Wel redelijk grof (conisch) maalstandje en zo te zien niet in te stellen. Lekker meer doseren dus, volle bak!! :P
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

17
Danke Herrn Bobbee!

Morgen proost ik op mijn mede forumgebruikers met een kopje Hausbrandt op stief 1900 meter hoogte. Zal de smaak goed doen denk ik... ;) :lol:

19
Allen, ter info. Na wat wikken en wegen is de Bacchi gebleven (mijn vrouw had ook een vote :? )
De maler bleek lastig, ik was wat te traag voor die van Bobbee. Echter, er is nu een commandante onderweg :D
Als alles binnen is, komt er vast een fotootje.

Dank weer tot zover. Deze discussies helpen!
Bacchi, Commandante Mk3

20
Op zich moet je nu erg goede espresso kunnen zetten, maar het kan bijna niet verder af staan van Nespresso. Ik ben benieuwd.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder