Re: Rocket Appartamento

15
Zijn er al forumleden met een appartamento? Ben benieuwd naar de gebruikservaringen.

Ik ben momenteel aan het sparen voor een nieuwe HX en zit nog te twijfelen tussen appartamento en giotto V3.

Qua looks vind ik de appartamento vele malen mooier: iets minder bling door de witte cirkels en de mooiere draaiknoppen. De prijs is ook nog iets aantrekkelijker.

Intern is volgens mij de PID het belangrijkste verschil. Maar juist op een HX is een PID van minder belang toch?

Een pompdrukmeter op de appartamento zou niet misstaan, maar in hoeverre gebruiken jullie die tijdens de extractie met een goed afgestelde OPV (9-10bar)?

Wat zou voor jullie een belangrijke keuze zijn om toch voor de giotto V3 te kiezen?

Alvast bedankt voor jullie reacties en fijne kerst nog!!

Ik kwam onderstaande verschillen tegen op internet:

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016122 ... c0d9e5.png[/img]

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016122 ... 602551.png[/img]
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

16
http://www.espressooutlet.net/espresso- ... -machines/

Deze viel me op:
> The Rocket Appartamento seems quite a bit louder than the Premium Plus.
Maar je moet gewoon je eigen voorkeur volgen. Als je de kleine machine mooier vindt dan kun je daar makkelijker mee leven.

De drukmeter kun je er ook later nog opdraaien:

http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... ge-on.html

Er op afgaan en ze in de praktijk proberen is ook een goeie benadering.

Wat zijn de prijzen die je ervoor hebt gevonden?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Bij casabarista €1449,- voor giotto V3. €1099,- voor de Appartamento. Toch €350,- verschil.

Binnenkort ga ik eens een kijkje nemen bij casabarista Breda (Klundert)

Ik ga Peter van Kafko ook nog wel een keer bellen voor de prijzen.
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

20
Ik vermoed dat Kafko niet de Appartamento voert, net zoals hij niet die extra dure onnodig ingewikkelde versies verkoopt.

Bij espressomachines geldt sterk de wet van de verminderde meeropbrengst. Als een machine goed is ontworpen, functioneert het fantastisch en simpel. Ga je hem tweemaal zo duur maken met allerlei fratsen om het nog weer superluxe beter te maken, dan heb je kans dat het wat beter gaat met het nadeel dat er tweemaal of driemaal zoveel stuk kan gaan. Wanneer je het geen enkel probleem vindt af en toe een en ander te laten fiksen / repareren / vervangen, dan reserveer je daar budget voor en is er niets aan de hand.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino