Re: Workshops voor forumleden

11
@3aan schreef:Astoria Fiore of een Gaggia Orione incluis de kar?
Ik weet niet hoe makkelijk je dat naar binnen brengt, maar ik vermoed dat we lekker ergens binnen gaan zitten.

Een hevel / E61 / en zo nog wat opties, het is leuk als we ietwat verschillende mogelijkheden tot zetten hebben, maar ik zou niet teveel espressoapparaten mee nemen. Verschillende koffies meenemen heeft meer effect qua smaken dan veel apparaten.

Grote conische, grote platte maler is wel fijn om beiden te hebben.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Re: RE: Re: Workshops voor forumleden

12
Nomad schreef:
@3aan schreef:Astoria Fiore of een Gaggia Orione incluis de kar?
Ik weet niet hoe makkelijk je dat naar binnen brengt, maar ik vermoed dat we lekker ergens binnen gaan zitten.

Een hevel / E61 / en zo nog wat opties, het is leuk als we ietwat verschillende mogelijkheden tot zetten hebben, maar ik zou niet teveel espressoapparaten mee nemen. Verschillende koffies meenemen heeft meer effect qua smaken dan veel apparaten.

Grote conische, grote platte maler is wel fijn om beiden te hebben.
Wie heeft het over binnen? Een parkeerplek is voldoende, en dan lekker even zelf de machine bepotelen en de 83mm vlak met doseerschuif bedienen?!
Uiteraard hebben we het hier over een ouwe 2 groeps Gaggia Orione en daar ga ik dus niet mee lopen sjouwen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

14
Als de nieuwe brander hier is geïnstalleerd wil ik ook wel eens hosten in Amstelveen. Ook plek zat voor Adriaan om de kar desnoods binnen te zetten.
En als we allemaal een kleine duit in het zakje doen kunnen we ook gezamenlijk een batch branden en allemaal een kilootje mee naar huis nemen of iets dergelijks.

Maar dat alles in de nabije toekomst momenteel is het te druk in de planning.

16
Pti schreef:Als de nieuwe brander hier is geïnstalleerd wil ik ook wel eens hosten in Amstelveen. Ook plek zat voor Adriaan om de kar desnoods binnen te zetten.
En als we allemaal een kleine duit in het zakje doen kunnen we ook gezamenlijk een batch branden en allemaal een kilootje mee naar huis nemen of iets dergelijks.

Maar dat alles in de nabije toekomst momenteel is het te druk in de planning.
Alleen is dat water naar de zee dragen, niet wat betreft de branding, maar jullie hebben zoveel mooie machines staan . . .

18
Pti schreef:Haha ja maar die zijn in de meeste gevallen al verkocht voor we aan de restauratie beginnen, dus die kunnen we niet op hun donder geven.
Tenzij iedereen na afloop een paar uurtjes blijft wassen en poetsen ;)
M'n kar is iets meer dan 270 hoog past dat onder die buis?

20
FrancisPavoni schreef:Workshop op het strand?
Geweldig met een Strietman CT1 met open boiler. Wat harde stukjes als extra dimensie voor je espresso :D .

Ik wil best de Strietman CT1 en Olympus TiN meenemen. De Lido 2 kan ook zo in de tas voor een kleine maler test. Ik kan je vertellen dat die nog best goed presteert. Dat heeft me wel verbaasd doen staan.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60