Re: Met koffie op (ambachts)markt staan.

11
Jochen_P schreef:Een Baratza Encore, wat Clever Drippers, wat timers en dat komt goed! :)
Heb zelf de Encore en moet zeggen, ik ben niet super enthousiast erover meer. Produceert toch aardig wat fines, die met filter/drip naar beneden zakken en langzaam de doorstroming behoorlijk vertragen. De Baratza Sette heeft zodoende wel mijn interesse, maar voorlopig eerst nog niet. Even meer reviews afwachten en wat long time reviews ook of ze enthousiast blijven.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Re: RE: Re: Met koffie op (ambachts)markt staan.

16
Nomad schreef:
Jochen_P schreef:Tuurlijk, die kost ook 3x zoveel he ;)
Dat is zeker waar. Maar kan wel malen op gewicht en is veel sneller....qua handelingen maakt het hem wel fijner voor dit soort momenten :)
Ah je wilt de W versie? Dan bedoel ik 4x duurder :D
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

18
Zelfondervinding is de beste leermeester en je leert echt van je fouten!

Als je nu een recept van iemand krijgt en dat neem je mee naar die markt zonder eerst veel (heel veel) te oefenen, ga je af als een gieter!

Beter zelf ontdekken dus . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

19
Dat snap ik @3aan maar wil het ook niet kant en klaar in mijn schoot geworpen krijgen, vraag enkel gebruikers ervaringen eigenlijk ;)
Ik ben zowieso eens vanplan om enerzijds eerst koffie en dan water en anderzijds eerst water en dan koffie een in een rechtstreekse vergelijking te testen. daarna zullen andere recepten aan bod komen.

Maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen ermee waren.