Met koffie op (ambachts)markt staan.

1
Hoi,

Zouden jullie even mee willen denken?
Er is mij gevraagd of ik met koffie op een ambachtsmarktje wil komen staan. Nu heb ik op de moment geen espresso machine die ik kan/wil meenemen naar een marktje, maar was zelf aan het denken aan slow coffee.

Als ik een stuk of 5 a 6 drip stations (hario) naast elkaar zet en hier telkens een kannetje van kan maken, zou ik dan genoeg flow hebben om mensen tevreden te houden?

Wat denken jullie hiervan? Hoe zouden jullie het aanpakken? Een kleine investering zal ik wel moeten doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Met koffie op (ambachts)markt staan.

2
Ik denk dat dat prima te doen is, een kennis van mij heeft een aantal leerlingen van zijn school met 10 dripstations een hele ouderavond van koffie laten voorzien.
En als het niet genoeg is neem je volgende keer een langere plank met gaten mee ;).

Het belangrijkste is dat jeje batches goed kunt voorbereiden, dus afgepaste hoeveelheid koffie en water en heel veel kookwekkers en bik voorkeur zwanenhals kannetjes.

En peil ook eens of er interesse is voor vers gebrande koffiebonen, misschien kunnen we in de toekomst daar samen is iets leuks mee doen.

Ik vind die ambachtsmarkten te gek en speel al heel lang met het idee op locatie te branden, maar het ontbreekt me gewoon aan tijd om er iets mee te doen.

Re: Met koffie op (ambachts)markt staan.

3
Heb al aan het denken geweest om een water koker te voorzien en deze telkens gefilterd of flessen water te laten koken en zo in een zwanenhals ketel over te gieten. De ketel kan dan op een weegschaal en zo heb ik afgemeten hoeveelheden water. Ik heb nu enkel een commandante waarmee ik mijn filterkoffie maal, maar denk dat ik het daar niet mee ga redden. Ofwel?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk