Dit komt op mijn arrogant en denigrerend over.
Is niet de bedoeling.
Dan heb je een ring op het filterbakje nodig en daardoor kun je wel goed roeren (met een daarvoor geschikt ding, een dun stokje werkt minder goed bijvoorbeeld)."als ik in één keer de complete hoeveelheid koffie maal voor mijn shot dan valt een deel over het bakje heen, maal ik het in twee keer en druk ik het tussendoor aan dan past het zonder dat ik extra handelingen hoef te verrichten"
Waarom ben je daarmee gestopt? De extractie is vaak ordelijker als je wel roert.Roeren deed ik voorheen wel met een houten staafje en een zelfgemaakte ring op de houder, ik ben niet zo gek of onervaren als jij aanneemt.
daar wordt hoe gek het misschien in jouw oren mag klinken standaard een filterbakje bij geleverd. Zo uit de doos. Gaaf he!
Voor de pre-millennium kun je ook betere dan de standaard fabrieksbakjes kopen, van IMS, of van Strietman.
Omdat je niet alle details geeft, is er weinig van te zeggen.Dus op basis van wat je denkt te lezen aannemen dat ik niet weet wat ik doe is wat voorbarig lijkt me.
Wat ik bijzonder vind is dat jij een mening over mijn kennis vormt en concludeert dat ik niet helemaal weet wat ik doe
Ik moet het doen met wat je aan details geeft...
Neem het nou niet te zwaar op allemaal, ik wil er juist geen punt van maken. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Op mij komt dat over als iemand die het belangrijker vindt om iets te zeggen dan iets bij te dragen.
kan ik me goed voorstellen, maar ik denk dat het er voornamelijk aan ligt dat we op een radicaal verschillende manier naar zoiets kijken. Ik heb de neiging om, wanneer ik met zoiets bezig ben alle details te noteren, te illustreren, documenteren, filmen etc. Jij zegt dat het soms wel, soms niet gebeurt, dat je niet precies weet hoeveel je doseert etc. Dan is het volgens mij allemaal wat losjes, en maakt het verschijnsel van af en toe wat schuim na de extractie ook niet zoveel uit toch?
Mogelijk kan iemand anders op basis van wat je vertelt er meer van zeggen. Ik weet er domweg te weinig van.
Groet!
Frans