Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

102
Oene Zwittink schreef: wo 16 feb 2022, 16:27 Weet een van jullie of het nodig is om bij een nieuwe Mignon XL de stand van de maalschijven te controleren?
Zou het wel ff doen ja. Of het nodig is weet ik niet, maar meten is weten.

Bij mijn Specialita was een best grote correctie nodig. De XL heb ik uit de doos opgemeten en was meteen goed. Heb het een 10-20 kilo's koffie later (zonder aanleiding) nog een keer gedaan en het resultaat was hetzelfde.

Heb wel het gevoel dat de XL er steeds langer over doet. Zat ik in het begin nog wel eens onder de 7 seconden maaltijd, is dat inmiddels 8 seconden. Kan ook aan de koffiebonen liggen, die ik nu heb zijn wat donkerder gebrand en 'plakken' iets meer lijkt het.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

103
Ypuh schreef: wo 16 feb 2022, 16:35
Oene Zwittink schreef: wo 16 feb 2022, 16:27 Weet een van jullie of het nodig is om bij een nieuwe Mignon XL de stand van de maalschijven te controleren?
Zou het wel ff doen ja. Of het nodig is weet ik niet, maar meten is weten.

Bij mijn Specialita was een best grote correctie nodig. De XL heb ik uit de doos opgemeten en was meteen goed. Heb het een 10-20 kilo's koffie later (zonder aanleiding) nog een keer gedaan en het resultaat was hetzelfde.

Heb wel het gevoel dat de XL er steeds langer over doet. Zat ik in het begin nog wel eens onder de 7 seconden maaltijd, is dat inmiddels 8 seconden. Kan ook aan de koffiebonen liggen, die ik nu heb zijn wat donkerder gebrand en 'plakken' iets meer lijkt het.
Dank, doe ik. En ja, donker gebrandde bonen duren langer om te malen. Laatst had ik de Crema y Gusta Classica intensief 8/10 van Lavazza. Open de zak en het stinkt naar aarde, ze zijn zwart en het vet druipt eraf. Ok, ik overdrijf een beetje, maar toch. Wel een prachtige crema en een vol mondgevoel. Toch weinig smaak naar mijn idee. Waren 'al' 4 maanden oud toen ik de zak opende.
Lelit Bianca vs2; Eureka Mignon XL zwart