Re: 360 graden andere keuze?

101
dennis-caro schreef: zo 27 dec 2020, 09:49 Top! Bedankt!

Ik ben wel handig dus ga de kraan inderdaad maar even uit elkaar halen. De machine is echt heel weinig gebruikt (hij is net een jaar oud), zoals ook wel te zien is maar als ie altijd met water aan gestaan heeft kan er toch veel kalk ontwikkeld zijn.

Eerst de gehele machine maar even ontkalken :-)

Als je dan wat foto's plaatst kan ik er nog wat van leren, als ik hem zelf ook een keer ga ontkalken :-)
dus...

102
Ontkalken ga ik doen zoals ik met mijn Expobar HX deed. Boiler legen, ontkalking in de tank en boiler weer vullen, stoompijp en heetwater door laten lopen en dan 1-2 uur uit zetten. Daarna alles flink spoelen.

De kraan uit elkaar halen doe ik van de week even...vandaag nog een etentje hier thuis dus de Strega moet wel werkend zijn ;)

Ik zal foto's maken.

105
Het 'morgen' werd dus iets later :-)

Maar heb ondertussen de stoomkraan veel gebruikt. Geen last van lekkage meer gehad. Begreep van de verkopende partij dat er niet of nauwelijks met de stoomkraan gewerkt is. Misschien dat ie daarom na het eerste gebruik even lekte? Nu ik 'm wel vaker gebruik is ie lekvrij.

@Marcje ik heb dus geen foto's voor je, sorry ;)

107
Vanwaar je vraag over de puck?

Hij oogt mooi droog en geen gaatjes of barsten van channeling. Volgens mij lever eigen, sinds ik de Strega gebruik heb ik eigenlijk geen natte pucks meer. Maar een natte puck is ook niet erg, wanneer de koffie goed smaakt.
Channeling zal je proeven en zien.

Dus top dat je al zo snel goede koffie ermee zet. Ik deed daar langer over.

Zelf heb ik ook wel eens een lekkende kraan gehad. Bij mij was het het probleem dat Bob aankaart. De pookjes van de Strega willen ook wel eens in hun positie draaien. Dan klikken ze bijvoorbeeld opeens diagonaal op vast. Dit is eenvoudig te verhelpen. Goed stap voor stap uitgelegd op dit forum met foto's. Nadat ik dat had gedaan was het weer goed.