gilleko B. schreef:Was gister, ondanks de storm, met mijn Etzmax en puckprep spullekes onder mijn arm bij Ypuh langs geweest. En, ik heb voor het eerst een Linea Mini kunnen uitproberen. Hij heeft de Etzmax een beetje kunnen uitproberen
Tja, ging daar eigenlijk heen met in mijn achterhoofd, dat ding is (te) duur, istie het waard?!? Koffie zal toch niet beter zijnals uit mijn R58. Maar zoals de Engelsen zeggen, "the proof of the pudding is in the eating". Ja en ik heb dat gedaan. Ik kan het ooj vergelijken met de ECM syncronika, daar heb ik ook met zitten spelen.
Tja dat stomen, eigenlijk met de opgedane ervaring, o.a. met de voorgaande 2 machines, kan ik kort zijn. Stoomkracht en permanent stabiel leveren van de stoomkracht, is die LMLM next level. Eigenlijk zijn die andere machines geen partij. Ook het gemak waar je die vortex in je pitcher krijgt en blijft houden en de prachtige structuur van de melk die je overigens heel snel krijgt. Zeer indrukwekkend.
Tis gek maar ook de rust van het koffiestaartje en een stille pomp/motor was een genot om te horen,das heißt, als je het kon horen, fluisterstil allemaal.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar als dit entrylevel van LM is, dan begrijp ik het allemaal ineens wel van dat merk.
Of een espresso beter smaakt dan uit mijn R58 weet ik (nog) niet. Maar samengevat, ik ben wijzer geworden, waarvoor dank Ypuh.
Normaal geef ik weg, naar ga na 6 jaar, wel met enig pijn in mijn hart, mijn R58 verkopen (heb de euro's nodig als deel voor een nieuwe). Mot nog even nadenken tegen welke prijs,.want ik heb daar nog geen enkel idee over hoeveel zo'n machine van 6 jaar nog waard is.
Op naar een LMLM.
️