LR24
1.7 bar -> 52g (+13.5 in de puck)
6.0 bar -> 78g (+13.5g in de puck)
Re: Vesuvius Evo Leva
101LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Gewichtstoemame in jouw puck is opvallend laag Hoe lang is jouw preinfusie?omeCo schreef: do 19 mei 2022, 10:19 Strega met PSM:
Espresso: 37 gram
Senseo navocht: 30,30 gram
Toename gewicht puck: 13,5 gram
Totaal 80,8 gram water.
er is eerst sprake van gewichtstoename tijdens de pre-infusie.cremalover schreef: do 19 mei 2022, 11:23 Gewichtstoemame in jouw puck is opvallend laag Hoe lang is jouw preinfusie?
Volgens mij hebben geen E61 getest…fransg schreef:er is eerst sprake van gewichtstoename tijdens de pre-infusie.cremalover schreef: do 19 mei 2022, 11:23 Gewichtstoemame in jouw puck is opvallend laag Hoe lang is jouw preinfusie?
zit er voldoende na-druk en laat je de zetgroep uitdruppelen voordat je de puck gaat wegen dan heb je een vrij droge puck met weinig vocht erin
wat we nu vergelijken is slechts slordig indicatief als we niet weten wat de pre-infusiedruk was bijvoorbeeld.
en dan hebben we nog niet gemeten wat er aan gewicht water achteruit de E61 spettert bij einde extractie en hoeveel die druipnatte puck dan weegt.
Ik heb het gewicht van de puck gemeten gelijk na het uitdruppelen.Ik ga er van uit dat de percentuele gewichtstoename bij elke puck ongeveer gelijk zal zijn.De maalgraad en preinfusietijd en eventueel aanwezige hanneling kanaaltjes zullen hierop wel invloed hebben denk ikfransg schreef: do 19 mei 2022, 11:33er is eerst sprake van gewichtstoename tijdens de pre-infusie.cremalover schreef: do 19 mei 2022, 11:23 Gewichtstoemame in jouw puck is opvallend laag Hoe lang is jouw preinfusie?
zit er voldoende na-druk en laat je de zetgroep uitdruppelen voordat je de puck gaat wegen dan heb je een vrij droge puck met weinig vocht erin
wat we nu vergelijken is slechts slordig indicatief als we niet weten wat de pre-infusiedruk was bijvoorbeeld.
en dan hebben we nog niet gemeten wat er aan gewicht water achteruit de E61 spettert bij einde extractie en hoeveel die druipnatte puck dan weegt.
zolang we dat niet meten is het een veronderstelling
Wat wel van belang is, is dat we allemaal met dezelfde hoeveelheid maalsel starten. Want 16 gram maalsel houdt minder water vast dan bijvoorbeeld 20 gram. Ik heb 17 gram gebruikt.cremalover schreef:Ik heb het gewicht van de puck gemeten gelijk na het uitdruppelen.Ik ga er van uit dat de percentuele gewichtstoename bij elke puck ongeveer gelijk zal zijn.De maalgraad en preinfusietijd en eventueel aanwezige hanneling kanaaltjes zullen hierop wel invloed hebben denk ikfransg schreef: do 19 mei 2022, 11:33er is eerst sprake van gewichtstoename tijdens de pre-infusie.cremalover schreef: do 19 mei 2022, 11:23 Gewichtstoemame in jouw puck is opvallend laag Hoe lang is jouw preinfusie?
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”