Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

101
Marc O. schreef:
bobbee schreef: za 13 nov 2021, 20:20
Marc O. schreef:
Wat maakt specifiek déze weegschaal een Acaia Lunar rip-off?
Zelfs met blinddoek kun je dat nog zien.

(ik heb ze beide gehad trouwens)

Alleen vanwege het uiterlijk dus? De enige overeenkomst die ik zie is dat ze beide zwart zijn en het display achter een soort helder plastic hebben zitten. Maar om het daarom een Acaia rip-off te noemen...
Alleen het uiterlijk is volgens jou niet voldoende om een ripp off te zijn? Het is gewoon een kopie en zelfs ook de toets combinaties zijn hetzelfde evenals de functies.
Waarom zou je dat willen verdedigen?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

102
bobbee schreef: za 13 nov 2021, 21:24
Marc O. schreef:
bobbee schreef: za 13 nov 2021, 20:20 Zelfs met blinddoek kun je dat nog zien.

(ik heb ze beide gehad trouwens)

Alleen vanwege het uiterlijk dus? De enige overeenkomst die ik zie is dat ze beide zwart zijn en het display achter een soort helder plastic hebben zitten. Maar om het daarom een Acaia rip-off te noemen...
Alleen het uiterlijk is volgens jou niet voldoende om een ripp off te zijn? Het is gewoon een kopie en zelfs ook de toets combinaties zijn hetzelfde evenals de functies.
Euh, ik heb gewoon een weegschaal gekocht die Van Pommeren op voorraad had en op internet goede reviews kreeg. Ik heb me niet verdiept in toetsencombi’s enzo.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

103
Marc O. schreef:
bobbee schreef: za 13 nov 2021, 21:24
Marc O. schreef:

Euh, ik heb gewoon een weegschaal gekocht die Van Pommeren op voorraad had en op internet goede reviews kreeg. Ik heb me niet verdiept in toetsencombi’s enzo.
Zelfs de manual is een rip-off van Acaia. Ik heb zelfs overigens ook een Felicita, misschien zelfs wel de oude van Bob (in ieder geval via forum gekocht). Ontzettend fijn ding, en doet niet (veel) onder versus de originele.

Vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

104
Nou, jullie zitten allemaal met een rip-off van deze:
Afbeelding

Proberen ze de rip-off een beetje te verbloemen door hem plat te slaan en zwart te verven. Maar ik heb ze door hoor! Beetje goedkoop de technologie wegen jatten en doen alsof ze iets nieuws op de markt brengen. Je moet erbovenop zitten tegenwoordig!

Oh ja en mocht je beginnen over de oorsprong uit Egypte enzo.... Dat telt niet hè! Die past niet onder je espressomachine.

Laatst gewijzigd door Keyser op zo 14 nov 2021, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.

108
Keyser schreef:Nou, jullie zitten allemaal met een rip-off van deze:
Afbeelding

Proberen ze de rip-off een beetje te verbloemen door hem plat te slaan en zwart te verven. Maar ik heb ze door hoor! Beetje goedkoop de technologie wegen jatten en doen alsof ze iets nieuws uit de markt brengen. Je moet erbovenop zitten tegenwoordig!

Oh ja en mocht je beginnen over de oorsprong uit Egypte enzo.... Dat telt niet hè! Die past niet onder je espressomachine.
Ja dat is waar nu je het zegt zie ik ook dat deze weegschaal als 2 druppels water op de acaia lijkt!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

109
Elke keer als ik de titel van dit topic lees gaat mijn brein verder met “daar bij die waterkant, daar bij die waterkant”.

Maar goed niets gekocht. Wel onlangs nieuwe handjes voor mijn Robot gekregen. Hier gefotografeerd in onze ouwe Eriba die we vorige week opnieuw hebben bekleed.
Laatst gewijzigd door we tigers op zo 14 nov 2021, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600