Re: La Pavoni upgrades en Pressostaat

101
Ik heb het hele topic doorgespit maar nergens een oplossing voor dit probleem gevonden. Iemand een oplossing / oorzaak?
Oene Zwittink schreef: do 27 jan 2022, 14:27 Klopt, de manometer van de PPK staat dan toch nog op een 0,5 bar. Onder druk staat hij op 1,5 bar. Dus structureel 0,5 bar te hoog... Er zitten twee kleine schroefjes in het scherm van het mansmetertje, waarschijnlijk kan ik hem daarmee kalibreren. Doe ik ff niet, eerst ff afwachten of ik doorga met de LaPav of niet. Net de bonen van Hoofdkwartier binnen, mag ze pas dinsdag gebruiken...

Re: La Pavoni upgrades en Pressostaat

102
Ha koffieleute,

Nieuw hier en vond dit topic aan de hand van een search naar een NL koffie / Pavoni community.

Ik heb een post-mil La Pavoni met de nodige upgrades en paar weken terug eindelijk de bong isolator van coffee sensor besteld (titanium versie, iets mindere thermische isolatie in ruil voor levensduur). Zet zeker niet meermaals espresso maar het hitte probleem is net vervelend bij het zetten van twee koppen of het instellen van een nieuwe espresso.

Installatie is totaal niet ingewikkeld maar ik kwam er bij installatie pas achter dat ik de https://coffee-sensor.com/product/la-pa ... stainless/tool voor het verwijderen van de boiler pijp vebinding er niet bij had besteld. Heb geprobeerd het op een andere manier los te krijgen maar het is vrij poreus en makkelijk te beschadigen kunststof en ik heb gelezen dat het nogal vervelend is als je het permanent beschadigd.

Vandaar dat ik mij afvroeg of er iemand anders hier op dit forum eventueel dit tooltje in huis heeft (er is een vorige generatie tool die je kan zien in deze installatie video: https://youtu.be/3PiCM9ymQHE?si=fTb6983RbifJ-yM0&t=56) van wie ik deze eventueel zou kunnen lenen? Uiteraard kan ik deze ophalen of betalen voor verzending. Het is namelijk een beetje dure grap om 30-35 euro te betalen voor eenmalig gebruik.

Hoor het graag of als iemand een andere suggestie heeft om het stukje te verwijderen schroom niet om te delen!