Beste allen,
Ik heb mijzelf zojuist voorgesteld in het forum en wil direct met de deur in huis vallen. Ik heb een mooie La Pavoni Professional op de kop getikt die wat liefde nodig heeft. Ik was even aan het kijken welke upgrades ik zou kunnen uitvoeren. Het is de 51mm Millennium, ik wil een revisie setje bij mijn vrienden van DR Trading bestellen en gelijk IMS douche en filterbakje mee bestellen. Tevens wil ik een nieuwe Pressostaat er in schroeven, heeft het zin om hier een andere 1/4 16v variant voor te gebruiken, de La Pavoni zelf is de Echo 0,5-1,2 Bar maar zou een Ciampini 1/4 16v of Ma-ter ook kunnen werken en een waardevolle upgrade zijn. Naast al het rubber en ringetjes vervangen zijn er nog makkelijke/goedkope upgrades te overwegen? Ik lees af en toe dat je een teflon pakking tussen de boiler en de zetgroep kan doen, is dit de moeite waard? ik gebruik de machine maar weinig dus ik wil er niet teveel geld in stoppen en koop liever een mooie hand maler.
Mvg Jurriaan
La Pavoni upgrades en Pressostaat
1LR 2017, Fiorenzato F64 EVO, V60, Aeropress, La Pavoni Professional 1999 (maar toch millennium), 1Zpresso K Plus.
The deep black hole: Espresso
The deep black hole: Espresso