Re: Man en huisdier

124
RoosW schreef: do 30 jun 2022, 11:31 We zijn ons ondertussen aan het verheugen op de laatste toevoeging aan de groep, die in Augustus erbij gaat komen, Rosa, een Siberisch poesje (lapje) om onze kattengroep weer terug te brengen op 6 poezels :D
Leuk! Komt ie van een specifieke cattery? Wij hebben onze 2 katers van cattery Sippenstein, super lieve mensen die het beheren.
Heel veel plezier alvast en we, nee ik vooral, verwacht wel wat foto's te zien :)
Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos

126
Madencio schreef: do 30 jun 2022, 21:03
RoosW schreef: do 30 jun 2022, 11:31 We zijn ons ondertussen aan het verheugen op de laatste toevoeging aan de groep, die in Augustus erbij gaat komen, Rosa, een Siberisch poesje (lapje) om onze kattengroep weer terug te brengen op 6 poezels :D
Leuk! Komt ie van een specifieke cattery? Wij hebben onze 2 katers van cattery Sippenstein, super lieve mensen die het beheren.
Heel veel plezier alvast en we, nee ik vooral, verwacht wel wat foto's te zien :)
Rosa (vernoemd naar Rosa Luxemburg), komt bij de Sibidreuzels vandaan een cattery die een heilloos eind weg rijden is, in Zeeland. Helaas heb ik geen recentere foto's van de jonge dame, die staan bij mijn vrouw op de telefoon (communicatie via haar Whatsapp) Zodra ik mijn groezelige vinger op haar apparaat kan leggen zorg ik wel dat de Whatsapp foto's ook op mijn telefoon verschijnen ;) Daar komt ook Joppe vandaan, die is nu 2, jawel die hebben we midden in de Corona Lockdown opgehaald uit Zeeland, de meest onwerkelijke autorit die we ooit gemaakt hebben, geen kip op de weg!
Op de foto, ik moet de DSRL weer eens gebruiken om wat mooiere statie foto's van het spul te maken, mijn huidige telefoon heeft een aardappel als camera :( , zie je Joppe een paar maanden geleden, helemaal op zijn geliefde plekje in zijn favoriete houding, als een worst op de leuning van de stoel, met alle vier zijn poten naar beneden hangend aan beide zijdes van de stoel [Facepalm] Raar beest :D

127
ErikW schreef: do 30 jun 2022, 23:03 Verschrikkelijk zo'n foto van een kat al! :cry:
Alleen van het plaatje moet ik al niezen! :lol:
Zijn Siberen, daar hebben mensen met katten allergie haast geen last van, in vergelijking, onze Maine Coon hoeft maar langs de vriendin van mijn stiefzoon te lopen of haar ogen worden rood omrand, waar Spike (ook een Sibeer) naast haar kan gaan liggen zonder dat ze er veel hinder van heeft.

128
RoosW schreef:
ErikW schreef: do 30 jun 2022, 23:03 Verschrikkelijk zo'n foto van een kat al! :cry:
Alleen van het plaatje moet ik al niezen!
Afbeelding
Zijn Siberen, daar hebben mensen met katten allergie haast geen last van, in vergelijking, onze Maine Coon hoeft maar langs de vriendin van mijn stiefzoon te lopen of haar ogen worden rood omrand, waar Spike (ook een Sibeer) naast haar kan gaan liggen zonder dat ze er veel hinder van heeft.
Vreemd is dat, mijn zoon heeft ook een allergie voor katten, maar i.g.v. Devon Rex-jes geen last. Vervolgens over onze principles heengestapt en 2 raskatten gekocht.

Afbeelding

129
cremalover schreef:
RoosW schreef: ma 20 jun 2022, 11:40
@3aan schreef: ma 20 jun 2022, 11:02 Zo te zien zijn de buurkater z'n genen sterker aanwezig,
zie er nog weinig Bengaal in, misschien als we hem helemaal zien.
Heeft wel een intelligent koppie, zal wel een dondersteen zijn/worden.

Heeft de Oci ook een beetje het karakter van een Abessijn? Ons lievelingsras.
IMG_20211218_121508.jpg
Onze arme Napoleon, en wat mis ik hem nog steeds, zo aanwezig, geïnteresseerd, actief en praat graag. Gelukkig deelt Bowie veel van die trekjes.
Ja hij, als Ocicat, is een kruising tussen een Tai en een Abessijn, met een heel typerende stippel tekening.
Het zijn hele schrandere beesten, erg ondernemend.

Onze Bowie is aan de voorzijde tabby gestreept, en na zijn schouderbladen Bengaal gestippeld.
Heb ook twee Bengalen.
Lees dit nu pas, imposante dieren. Zie je niet vaak.

Afbeelding