bobbee schreef:Excuus, maar ik begrijp hier niks van....je hebt de maler compleet afgekraakt.
Nee, tijd voor een goed gesprek met een kopje koffie op een terrasje om dit goed uit te leggen
. Maar begrijp je reactie ten volste.
Er zijn meer facetten aan het verhaal over hoe ik over de molen denk. Ik heb met name mijn kritische blik laten zien. Over wat ik had gehoopt dat ze zouden hebben gedaan met het ontwerp. Misschien welke keuzes ik zou maken. Maar er is ook een genuanceerd beeld zoals jij en anderen in de discussie inbrachten en daar ben ik het ook mee eens. Wanneer ik alle perspectieven moet belichten moet ik een heel epistel schrijven en dat wil ik niet. Ik breng mijn mening op een forum vaak ook wat stelliger in dan ik in het echt zou doen.
Maar ik heb telkens gezegd dat ik deze molen interessant vind, wil, niet uit mijn hoofd krijg. Ik wacht hier al even op sinds ik van het ontwerp weet en hem bij van Pommeren zag staan als demo. Daarbij is dit in een prijsklasse die ik mij kan veroorloven. En wanneer ik naar de markt kijk is hij wel aantrekkelijk.
Daarbij ga ik hem alleen voor espresso gebruiken. Voor filter heb ik ondertussen een andere molen.
Dus het switchen van maalgraad is dan minder belangrijk. Dus dat ze dat niet hebben ontworpen, minder erg. Maar dat veranderd niet mijn visie op een ideale single dosing molen. Begrijp je wat ik bedoel?
Edit: Het is ook een beetje verwend gedrag misschien. Misschien herken je het, maar wanneer je meerdere machines hebt ervaren dan denk je bij iedere machine wel: hadden ze maar....
Wanneer er dan wat nieuws komt hoop je op dat die machine alle vinkjes aantikt. Zeker wanneer je naar een product uitkijkt. Wanneer ik zelf de financiële mogelijkheden zou hebben zou ik dit verwende gedrag omzetten in pro actief gedrag en zelf wat ontwerpen en produceren. Maar helaas en misschien ooit wel.....
.