Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

121
Jd gouda schreef: vr 18 mar 2022, 21:45 Hier ook een sage gebruiker. Niet ontevreden tot nog toe.
Wat versta jij onder extra onderhoud?
Ah kijk! Weer wat geleerd. Wist niet dat jij er ook een had. Welk model gebruik je?

Ik ben tot nu toe ook zeker niet ontevreden, maar heb best een nette cent aan losse uitbreiding geïnvesteerd om meer stabiliteit en kwaliteit smaak te krijgen. Had vast goedkoper gekund, maar ja. De kennis en ervaring is me dat wel waard en tis een hobby hè :lol:

Buiten de standaard backflush en regelmatige reiniging met tablet, gooi ik ook 1 keer in de maand mijn beide portafilters, filterbakjes en het douche scherm in de Cafiza (poeder met heet water) oplossing om een half uurtje te weken. Daarnaast haal ik dan ook de groep-ring los om deze onder de hete kraan met een borsteltje goed schoon te schrobben. Dan kan ik gelijk zien of die ring nog goed is (althans ik beoordeel of die nog hetzelfde voelt en er uit ziet).

De machine zelf heb ik nog niet verder open gesleuteld en zolang er geen problemen zijn, ga ik dit ook niet doen, mede doordat ie nog in de garantie zit :ugeek:
Coffee, sleep, Coffee, repeat

122
Onderhoud, meer schoonmaak, dat je doet is niet uniek voor deze machine maar zou iedereen moeten doen. Je hebt wel je ring er vaker dan gemiddeld uit, die zou ik jaarlijks vervangen of als hij problemen geeft. Dan lekt er water langs en/of je portafilter vergrendelt ver naar rechts.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

123
De barista express.
Melk op schuimen doe ik nauwelijks. Zeker nu ik weet hoe ik de preinfusietijd kan bepalen voor mij meer dan prima( zeker in vergelijking met nespresso) wat betreft het espresso gedeelte.
De ingebouwde maler ben ik wat minder over te spreken.
Wat fijnheid van de maling betreft is het meer dan voldoende en kan het fijner dan nodig.
De consistentie van de maling is echter maar zozo.

Zal wel een keer een losse fatsoenlijke maler komen maar daar is vooralsnog de vrouw sterk op tegen…..

Achteraf wellicht beter voor 2e hands en dan wat oudere spullen, maar we zien wel hoe lang dit goed blijft.