Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine

122
Hé, hartstikke goed dat je het ding weer aan de praat hebt, heb je echt voortvarend aangepakt!

Dat straaltje..., tja ziet er raar uit, maar het kan aan meerdere dingen liggen. Het is niet zozeer de hoeveelheid als wel het gedrag van het straaltje wat vreemd op mij overkomt. Ik ben er niet van overtuigd dat de pomp te zwak is en denk dat het aan andere dingen ligt.

Ben het ook met de heren eens: zonder maler zal het niet van de grond komen. En hoe moet je dan je vriendin enthousiast krijgen? Met vieze koffie?
Ik denk toch dat je hier een risico moet nemen. Koop een goede maler, verduur de gemene blikken van je vriendin, leer cappuccino zetten en overtuig haar daarmee ;) .

Ik heb al eerder de vergelijking gemaakt met een mooie auto kopen en die vervolgens willen leren kennen zonder er benzine in te doen. Die maler is echt integraal onderdeel van je espresso set-up. Zonder dat heb je alleen een mooie Bric waar vieze koffie uit zal komen, en waarmee je verder ook niets kan leren.

Er staan 2 Compak K6-en te koop. Beregoede malers, en als je die onverhoopt weer moet verkopen krijg je er volgens mij gewoon weer je aankoopbedrag voor terug (mocht de WAF te laag zijn): KLIK!

Oh, en die malers zijn een stuk minder gecompliceerd en kwetsbaar dan espresso apparaten. Ik verwacht dat je daar nauwelijks iets aan hoeft te doen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

123
ik denk dat ie nog niet helemaal gewend was schoon te zijn,het loopt er nu al wat rustiger uit..
Veel te snel dat wel.
vwb jullie opmerkingen omtrent de molens...
Die molen komt voor mijn verjaardag, dan wil ik ook een top molen nieuw kopen, die ook mooi staat op mijn aanrecht naast de Bricoletta en een knappe tamperstation, een mens moet ook wat te wensen houden hè :)
Daarbij komt dat ik 3 jaar lang "vieze" koffie heb gedronken uit een jura, daar kunnen 3 maandjes extra nog wel bij :)

Dus neem ik eens even goed de tijd om een toffe molen uit te zoeken van rond de 400,-
Moet lukken zou ik zeggen!

124
Het is natuurlijk helemaal jouw eigen beslissing en je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. 't Wordt alleen moeilijk om vervolgens iets te leren over het werken met de Bric omdat waarschijnlijk alles wat niet goed gaat is terug te voeren op het ontbreken van de maler. Naja, kan je je in tussentijd mooi inlezen in de materie op HB en andere sites ;) .

Met een budget van €400 zou ikzelf zonder meer kiezen voor zo'n 2-de hands K6 en van de rest van het geld een Naked pf kopen, twee melkkannetjes en een tamper. Maar als je nieuw wilt, ha ha, je voelt hem al aankomen: denk dan aan de Mahlkönig Vario.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

128
mmmm
jaja
maar ik vind die k6 (lelijk)
:lol:
Ja, daar waarschuwde ik al voor... Maar volgens mij is geen enkele maler mooi (afgezien van de Nino, op een rare manier). En de WAF van malers is ook berucht laag... Kom je waarschijnlijk toch op die Vario uit? Ook niet echt mooi, maar tenminste niet zo groot.

130
N00b schreef:i
Daarbij komt dat ik 3 jaar lang "vieze" koffie heb gedronken uit een jura, daar kunnen 3 maandjes extra nog wel bij :)
Dat er vieze koffie uit een Jura komt vind ik echt onzin. Ik heb ook een Jura en al kan die volgens veel mensen hier de vergelijking met een 'echt' espresso apparaat niet aan, ik drink er hele lekkere koffie uit. Vieze koffie drink ik als de bonen niet vers zijn of als ik een senseo krijg.