Re: Wat drink je nu?

1203
Leuk!

Maar als je hem te zuur vindt moet je verder tweaken. Lager doseren, fijner malen, pre infusie verlengen, temperatuur omhoog etc...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1204
Leuk Friedhats! Kort geleden ook een heerlijke espresso gedronken in hun Fuku cafe. Volgens mij was dat de Colombia. Ook hadden ze nog wat van de Geisha over die ze uiteindelijk niet gebruikt hadden voor het WK waar Lex Wenneker tweede werd.

Nu thuis aan het genieten van Limmu Kossa. Alle Shokunin bonen hebben mij tot nu toe heel erg kunnen bekoren.

1206

robertp schreef: ...
Nu thuis aan het genieten van Limmu Kossa. Alle Shokunin bonen hebben mij tot nu toe heel erg kunnen bekoren.
Oh grappig! Ik ben nu ook al een aantal weken aan het genieten van de Shokunin bonen
Afbeelding
Ik moet echter bekennen dat de Limmu Kossa me niet in hetzelfde maat kan bekoren dan zijn voorganger - de Reko Koba Natural. Die was warempel geweldig als espresso én als slow coffee!

Maar over het algemeen is Shokunin werkelijk maar dan de moeite waard om een keer te proberen
Afbeelding
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

1207
Had nog wat Peru Microlot Noé van de gezamenlijke inkoopactie.
Ik was er nooit echt vriendjes mee, maar recent weer wat gebrand en deze is prima.
Aan het kijken met het Flavour Wheel waar hij zit, maar blijf toch moeite hebben met het omschrijven van aromas.
Hij is wel lekker, wat wil je nog meer...

dus...