CAvE schreef:
Hoor ik nou een ratel als hij idle draait? Zowel voor als na het malen. Alsof de schijven elkaar licht raken.
De ratel die je hoort zijn de schoepen op de maalschijfdrager die de maalkamer schoonvegen. Omdat de maler nauwelijks retentie heeft is de opening van de snuit tot de maalkamer zo goed als leeg en daarom hoor je ze heel duidelijk voor de opening langs vegen.
Maal je eigen molen maar eens helemaal leeg en laat 'm maar eens loos draaien dan hoor je een vergelijkbaar geluid.
Keyser schreef:
bobbee schreef:Zo hé wat is dat ding stil en fijne soepele harmonica!
Vindt hem in wit mooier geloof ik.
Ja ik ben normaal ook van het wit met hout. Mijn Niche is ook wit. Maar ik vind chroom met wit weer niet mooi. Wanneer ze de witte helemaal wit hadden gemaakt was het anders. Het matte zwart vind ik wel mooi contrast met dat hout.
Grappig, ik vind het zwart/chrome bij de XL juist niet zo mooi maar bij de ORO baal ik er bijna van dat ze het bij de witte wel gedaan hebben maar de zwarte niet. Zo zie je maar wil, zoveel mensen, zoveel smaken.
Hee Bob, als ik je met een witte over de streep kan trekken vraag ik het wel ff lief bij V/P hoor wsl geen probleem
Ik vond onderstaande infosheet nog trouwens: