Vorige week toch even een email gestuurd naar KvdW. Hieronder het antwoord op onze vraag. Een inkijkje in de ontwikkeling van de Mirage Idro!Pimmedoris schreef:Leuk en mooi om te lezen dit!
Zou je met die vragen van de seals niet bij KvdW zelf aan kunnen kloppen? Dit lijkt me specifiek voor deze machine, dus hij zal er een idee bij gehad hebben?
Leuk om over jullie enthousiasme te lezen!
Ik heb het even bij Kees zelf gecheckt en die zei het volgende:
“De zwarte kunststof isolatiering was onderdeel van het streven de temperatuur zo consistent mogelijk te krijgen. (Een regelmatig frustrerend streven met deze groepen, verbonden met een thermo-syphon systeem. Zeker voor een machine bestemd voor gebruik in de horeca, waar er soms vele koppen achter elkaar gezet worden, dan weer zo nu en dan eentje.)
Het thermo-syphon systeem loopt door de ruimte in het blok tussen cilinder en machine-front en houdt zo de groep warm. Het water rondom de binnen-cilinder bleek echter af te koelen wanneer de groep niet gebruikt werd. Terwijl juist dat water het eerst de cilinder in loopt wanneer de zuiger boven komt. Daarom de ring, om minder water daar te laten zitten.”
Naast dat dit een leuk weetje is, zie ik ook nieuwe modificaties en experimenteren met hevelmachines voor me