Dat je vieze koffie krijgt met lavazza is ook onzin.
Dat je vieze koffie krijgt als je geen maler hebt zelf ook.
Daarom staat er ook "vies" in mijn jura verhaal, ik heb er jarenlang prima koffie uit gedronken hoor!
Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine
132WAF=Wife Acceptance Factor. Koffiemolens hebben een berucht lage WAF, net als hele grote luidsprekerboxen. Tenzij er een plantje op kan.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45
133Uiteraard heb ik ook Lavazza gebruikt.N00b schreef:Dat je vieze koffie krijgt met lavazza is ook onzin.
Daarom staat er ook "vies" in mijn jura verhaal, ik heb er jarenlang prima koffie uit gedronken hoor!
Maar gewoon goor dus.Zelfs mijn Mazzer spuwde ze uit.
134OMG!
WAF!
Briljant!!
Grote speakers ook tenzij er een plantje op kan!
Met tv's hetzelfde, het moet altijd een maatje kleiner...
echt, ik kom niet meer bij....
En ooohh so true.
Het is altijd te groot, nouja, altijd, maar goed nu dwaal ik af
Om jullie gerust te stellen
ik heb een tamper besteld, die heb ik nog niet, komt morgen of woensdag wel binnen denk ik..
Als ik die heb ga ik even bij SL "relatief goede bonen" laten malen.
Die zijn sowieso beter dan Lavazza hè, maar nu zonder Tamper vind ik dat zonde van de bonen!
ik Tamp nu met de blindfilter
Om zo stap voor stap de noodzaak voor een maler duidelijk te krijgen!
Tis een strategie
WAF!
Briljant!!
En ooohh so true.
ik heb een tamper besteld, die heb ik nog niet, komt morgen of woensdag wel binnen denk ik..
Die zijn sowieso beter dan Lavazza hè, maar nu zonder Tamper vind ik dat zonde van de bonen!
Tis een strategie
135Als je niets anders gewend bent... is lavazza goedcremalover schreef:Uiteraard heb ik ook Lavazza gebruikt.N00b schreef:Dat je vieze koffie krijgt met lavazza is ook onzin.
Maar gewoon goor dus.Zelfs mijn Mazzer spuwde ze uit.
136N00b schreef:OMG!
WAF!
Briljant!!
En ooohh so true.
Tis een strategie
Meeste vrouwen hebben een lage M.A.F. factor.Moeten ook een maatje kleiner.
137Wat betreft WAF, er is zelfs een aparte lemma aan gewijd op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Wife_acceptance_factor
En zouden vrouwen dan niet te maken hebben met een (hoge/lage) HAF? Ik vertoon dat waarschijnlijk met al die schoenen en prulletjes... Alhoewel..., zolang het mij niet in de weg staat mag ze haar gang gaan (oh ja, daar ging het ook om!).
Weer wat meer On topic: oude koffie vind ik bijna altijd vies, dus verse bonen bij SL laten malen is al een vooruitgang.
MAAR: gemalen koffie verliest als na een uur aroma en na een dag zou je het al bijna weg moeten gooien (het droogt ook uit en is dan alsnog te oud) en bovendien kan je met je maling niet inspelen op allerlei variaties, zoals een weersomslag, of als dat verouderen van je maalsel. Dus het is allerminst ideaal. Het is zelfs nauwelijks een lapmiddel.
Maar troost je: het is een errug vaak terugkerend verschijnsel. De meeste mensen (de vrouwen ook ) zijn wel enthousiast voor dat espresso apparaat en denken dat het daarmee wel gedaan is. En dat leidt bijna altijd tot teleurstellingen. Want nog belangrijker dan het espresso apparaat is de maler.
Maar ja, dat is een groot lomp lelijk ding, het maakt lawaai en is nog onbegrijpelijk duur ook. Ik heb wel eens gezegd dat het espresso apparaat sexy is en de maler..... ehh niet.
Maar ach, je zal het vermoedelijk wel merken, de eerste dag is die gemalen koffie lekker en daarna proef je dat het van dag tot dag minder wordt. En als je dan uiteindelijk zelf een maler hebt en er mee leert te fine-tunen, begrijp je niet dat je het ooit zònder hebt gedaan.
En zouden vrouwen dan niet te maken hebben met een (hoge/lage) HAF? Ik vertoon dat waarschijnlijk met al die schoenen en prulletjes... Alhoewel..., zolang het mij niet in de weg staat mag ze haar gang gaan (oh ja, daar ging het ook om!).
Weer wat meer On topic: oude koffie vind ik bijna altijd vies, dus verse bonen bij SL laten malen is al een vooruitgang.
MAAR: gemalen koffie verliest als na een uur aroma en na een dag zou je het al bijna weg moeten gooien (het droogt ook uit en is dan alsnog te oud) en bovendien kan je met je maling niet inspelen op allerlei variaties, zoals een weersomslag, of als dat verouderen van je maalsel. Dus het is allerminst ideaal. Het is zelfs nauwelijks een lapmiddel.
Maar troost je: het is een errug vaak terugkerend verschijnsel. De meeste mensen (de vrouwen ook ) zijn wel enthousiast voor dat espresso apparaat en denken dat het daarmee wel gedaan is. En dat leidt bijna altijd tot teleurstellingen. Want nog belangrijker dan het espresso apparaat is de maler.
Maar ja, dat is een groot lomp lelijk ding, het maakt lawaai en is nog onbegrijpelijk duur ook. Ik heb wel eens gezegd dat het espresso apparaat sexy is en de maler..... ehh niet.
Maar ach, je zal het vermoedelijk wel merken, de eerste dag is die gemalen koffie lekker en daarna proef je dat het van dag tot dag minder wordt. En als je dan uiteindelijk zelf een maler hebt en er mee leert te fine-tunen, begrijp je niet dat je het ooit zònder hebt gedaan.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
138Spironski schreef:mmmm
jaja
maar ik vind die k6 (lelijk)
Ja, daar waarschuwde ik al voor... Maar volgens mij is geen enkele maler mooi.
Vind ik mooi Nu nog een mooiere hopper
gekocht voor 140 EUR, 64mm maalschijven
Dus gewoon die paar weken/maanden MP afzoeken voor koopjes
It's the grinder, Stupid!
Maar goed, zo zijn de meeste wel begonnen, ik ging zo:
60 EUR plastic machinetje, gemalen koffie: vond de koffie niet slecht, ging wat lezen op het internet
60 EUR plastic machineje, Rancilio Rocky 2de hands maler: he, crema
Rancilio Silvia machine, 2de hands, Ranchio Rocky:
kut wat gaat het slecht!! Lukt me NIET!
Tranen in de ogen
Vriendin zegt dat het een domme koop wat, die Silvia
Week later een goede (niet plastic) tamper gekocht, ah, daar is de crema weer!
Pijn in de pols van de zwaardere bewegingen die je moet doen
week later: hee een godshot
hierdoor nog meer lezen op het internet
Met een popcorn-popper zelf bonen gaan branden: Ehhh, dat is weer te veel crema, te vers
Behmor 1600 brander gekocht: nog lekkerder!
Rancilio Rocky vervangen voor de 64mm molen, rancilio rocky verkocht voor 125 EUR (dus de upgrade 'kostte' 15 eur
____
Nu een lever machine gekocht voor een nieuwe weg in mijn koffieleven, maar er ontbreken wat dingen aan, dus moet deze eerst vervangen/repareren voordat ik daarmee kan beginnen.
Laatst gewijzigd door Hoenen op ma 07 mar 2011, 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
139Dat is een aparte, nooit eerder gezien! Welk merk model?
Geen mooie malers? Kijk maar eens in de collectie van Henk Langkemper...deze bv
http://farm3.static.flickr.com/2366/210 ... 827c_m.jpg
Geen mooie malers? Kijk maar eens in de collectie van Henk Langkemper...deze bv
http://farm3.static.flickr.com/2366/210 ... 827c_m.jpg
140La Spaziale (MACAP, rebadge) MX, de behuizing is 1 stuk metaal, volgens mij zelfs gegoten. In Den Haag heeft het filmhuis dezelfde versie in het chroom.CarpSafari schreef:Dat is een aparte, nooit eerder gezien! Welk merk model?