Re: Wat drink je nu?

131
Okey die Kenia AA was toch wat te hoog gegrepen; na mijn eerste dag heb ik er geen knappe bak meer mee weten te zetten. Op dag twee kwam er zulke zure rommel uit dat ik echt pijn in mijn maag heb gekregen... Momenteel de Espresso van Hausbrandt erin en dat is een verademing zeg! Dit boontje is enorm vergevingsgezind en dat is in combinatie met een Silvia wel handig ;)
Vibiemme Domobar Junior, Macap MC4, Aeropress, Handpresso, Cafetiere, Chemex

Re: Wat drink je nu?

132
Als iets echt ondanks wat je ook doet zuur is kan het helpen het begin te dumpen. Dus aanzetten, wachten totdat de flow niet meer donkerzwart is en dan pas het kopje eronder.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Wat drink je nu?

135
Vandaag het proefpakje van Lambo binnen gekregen, espresso bonen, vers gebrand, goed verpakt, heerlijke geur en een vrij licht bruine boon.

De espresso met de Expobar Futura horecamachine gemaakt, wat een crema, hele mooie koffie, klein beetje suiker blijft er zeg maar opliggen. Mild, smaakvol, echt een aanrader

Frans

Re: Wat drink je nu?

136
Ik drink nu 'Celebes Toraja Kalossi Espresso' van Boot koffie (goldencoffeebox). Nog nooit (draai nog nietzo lang mee) zulke donkere bonen gezien. Gisteren eerste kopje, maar dat vond ik eigenlijk 10x niks. Even met de temperatuur gaan spelen.

Donkere bonen, lagere temperatuur toch?
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: Wat drink je nu?

137
Dat is inderdaad wat vaak wordt gedaan, speel er gewoon eens mee en laat het ons weten, zou ik zeggen. Brandt Boot die Toradja overigens ook niet heel specifiek: zeer donker en dan ook nog eens een paar minuten laten nagaren in z'n eigen rook? Dat wijst wel naar een zeer intense donkere smaak...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

139
Hij is inderdaad sterk, donker en rokerig haha.
Ben ik nog niet echt gewend. Als espresso vind ik het denk ik iets te veel van het goede, maar in de cappuccino is hij erg goed te doen.

Inderdaad heel olieïg, die bonen. En erg mooi om te zien inderdaad.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: Wat drink je nu?

140
Inmiddels heb ik de Kimbo in de hopper. Wat een lekker boontje zeg. Koffiekracht 9 in je mond en de smaak blijft enorm lang hangen. Lekker donker, lekker zwaar en geen zuur of bittertje te bespeuren. Een aantal espresso liefhebbers in mijn omgeving deelde mijn enthousiasme niet; het ontbreken van het zuurtje gaf hun het gevoel dat er echt iets ontbrak.

Kortom; een aanrader voor mensen die een stevige bak willen. Maar voor een uitgebalanceerde boon moet je nog ff verder zoeken :lol: