Re: De LONDINIUMs afdeling

1311
Blackbirdmanf schreef: wo 31 jan 2024, 16:41
fransg schreef:
Blackbirdmanf schreef: wo 31 jan 2024, 12:52 Ik was nog benieuwd of iemand recent een Londinium via de website heeft gekocht en in vertellen of er nog invoerrechten bij komen
Op Londinium bestelpagina staat:
UK & EU customers will have VAT added at checkout.
Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU
invoerrechten
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 17% invoerrechten.
inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen.
Gek genoeg berekend de site geen btw voor Nederland (wel voor de UK als ik dat selecteer). Maar goed, dat kan ik prima zelf uitrekenen. Invoerrechten is me alleen nog niet echt duidelijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Op koffieapparatuur is volgens mij 0% tarief invoerrechten van toepassing. Dus in de praktijk betaal je alleen 21% btw en de inklaringskosten van de pakketdienst.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

1312
robinfcb schreef: wo 31 jan 2024, 19:19 Op koffieapparatuur is volgens mij 0% tarief invoerrechten van toepassing.
Waar zie je dat staan?

Frup kan er meer over zeggen, hij kocht poosje geleden een Niche:
Tijd geleden schreef ik dit:
Ik weet alleen niet meer wat het was dat ik kocht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1314
Douane telefoon verteld mij het volgende:
Koffie en theezetters vallen onder het tarief 2,7%.

Dat percentage gaat over de aanschaf én verzendkosten.
Over het totaal moet er dan nog BTW worden betaald. En als laatste nog de inklaringskosten van de verzendkosten (tussen de 5 en 20 euro aldus de beambte).

Samenvattend (voor wie het interessant vindt)
3616,33 aanschaf
149,52 verzending
101,68 import

3867,53 Totaal
812,18 BTW
4679,70 totaal
Inklaring nog 5-20 euro

1315
Blackbirdmanf schreef: do 01 feb 2024, 09:31 Douane telefoon verteld mij het volgende:

Over het totaal moet er dan nog BTW worden betaald. En als laatste nog de inklaringskosten van de verzendkosten (tussen de 5 en 20 euro aldus de beambte).

3616,33 aanschaf
149,52 verzending
101,68 import

3867,53 Totaal
812,18 BTW
4679,70 totaal
Inklaring nog 5-20 euro
Voor welke machine?

1316
cremalover schreef:
Blackbirdmanf schreef: do 01 feb 2024, 09:31 Douane telefoon verteld mij het volgende:

3616,33 aanschaf
149,52 verzending
101,68 import

3867,53 Totaal
812,18 BTW
4679,70 totaal
Inklaring nog 5-20 euro
Voor welke machine?
Had ik er wel even bij mogen vermelden. Dit is voor een Londinium R24 besteld via de website.
Je hebt overigens de optie om 10% korting te hanteren via een “local bank transfer”.
Dat telt nog wel door natuurlijk.

1317
Blackbirdmanf schreef: do 01 feb 2024, 09:42
cremalover schreef:

3616,33 aanschaf
149,52 verzending
101,68 import

3867,53 Totaal
812,18 BTW
4679,70 totaal
Inklaring nog 5-20 euro
Voor welke machine?
Had ik er wel even bij mogen vermelden. Dit is voor een Londinium R24 besteld via de website.
Je hebt overigens de optie om 10% korting te hanteren via een “local bank transfer”.
Dat telt nog wel door natuurlijk.
Jezus.

1319
Bestellen uit het VK is totaal oninteressant geworden door Brexit. Iets als kleding zit zelfs 17% importkosten op, en daar betaal je dan nog BTW over.

Tegenwoordig heeft de douane hun systemen ook wel op orde. Waar je voorheen misschien 1 op de 5 een keer BTW en importkosten betalen moest, krijg je tegenwoordig vooraf al een digitale betaallink doorgestuurd. In de praktijk valt het bedrag altijd tegen, o.a. door ongunstige wisselkoersen die gehanteerd worden.

Er staat nog een Londinium R24 op Marktplaats toch? Dat lijkt me geen verkeerde deal:
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... so-machine
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

1320
Ypuh schreef:Bestellen uit het VK is totaal oninteressant geworden door Brexit. Iets als kleding zit zelfs 17% importkosten op, en daar betaal je dan nog BTW over.

Tegenwoordig heeft de douane hun systemen ook wel op orde. Waar je voorheen misschien 1 op de 5 een keer BTW en importkosten betalen moest, krijg je tegenwoordig vooraf al een digitale betaallink doorgestuurd. In de praktijk valt het bedrag altijd tegen, o.a. door ongunstige wisselkoersen die gehanteerd worden.

Er staat nog een Londinium R24 op Marktplaats toch? Dat lijkt me geen verkeerde deal:
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... so-machine
Ja die advertentie had ik inderdaad ook gezien maar ik vond het prijsverschil tov een nieuwe niet interessant (dacht ik). Totdat ik deze berekening maakte. Nu is het wellicht niet zo’n slecht idee.