Re: Het grote broodbaktopic
1311LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Geven ze geen andere reden dan "zat van"?mutsje schreef:De kinderen zijn er beetje zat van en dat terwijl ik er maar gemiddeld twee per week bakte. Het vult teveel denk ik.
Volgens mij Walt Fowler.bobbee schreef:Wie blaast de hoorn Frans? Klinkt lekker intens relaxed.
Het is ook niet dat het heel zuur smaakt, ze vinden de smaak gewoon niet meer lekker. Niets is zo veranderlijk als smaak, de ene dag kun je iets onwijs lekker vinden (ze wouden meer en meer zuurdesembrood) en op de andere dag er een hekel aan krijgen. Nu ben ik dus zeer benieuwd hoe ze het walnoten brood gaan vinden. Ik ben weer lekker met allerlei mixen aan het experimenteren en ben nieuwsgierig hoe zij het vinden.cremalover schreef:Mijn zuurdesembrood smaakt niet zuur.Ik ga voir een zo kort mogelijk rijstijd.Misschien kun je eens proberen de tijden korter te houden
De jongste helpt al enorm mee in de keuken, de oudste begint er langzamerhand aan. En dan heb ik het niet over even wassen maar kijk hier heb je een vlijmscherp mes veel plezier. Ze krijgen ook les in snijtechniek zodat ze niet met de wortels ook hun vingers mee snijden. Deeg klaar maken doe ik in de kitchenaid, en de dames vinden het leuk om af te wegen en te mengen. Machine aan te zetten etc. Echter waren ze gewoon even klaar met zuurdesembrood. Walnoten brood ging er goed in trouwens!fransg schreef:Ik zou ze eens zelf aan het bakken zetten.
In het gezin kookten we allen om beurten, onze dochters ook. Dus niet even wortels wassen en "ik heb meegeholpen" maar in hun eentje op hun dag de avondmaaltijd voor het gezin bereiden.