Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

142
Die temperatuur veranderen kun je ook met de pressostaat.
Op H-B beweert een VEL eigenaar dat het grote verschil zit in het feit dat door de groepverwarming het shot gedurende de extractie minder afkoelt dan bij een groep zonder verwarmingselementen.Nu heb ik die brok messing al vaak in de handen gehad.Gedurende de extractie van 25 seconden lijkt mij de bufferende werking van die brok messing te groot om daar iets van te kunnen proeven.

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

146
Was eigenlijk heel sceptisch wat betreft de Decent maar we zijn echt vrienden aan het worden, en hebben echt een klik :roll:
Wat kan dit kleine machientje veel, en het gaat ook allemaal zo makkelijk en snel. Door zijn hele snelle opwarmtijd gebruik ik de machine ook vaker, ook worden er nu vaker cappuccino gezet.
Gebruik de machine ook voor Pour Over en zet nu ook vaak "hippe" Sprovers die erg goed smaken.
Nieuwe tablet geeft ook een veel betere ervaring en de koppeling met een Bluetooth weegschaal is toch wel de kers op de taart.

Het lever profiel geeft uiteraard niet de sensatie van een echt lever shot.
Gebruik over het algemeen voor nu het Default profiel.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

149
Bij Decent kennen ze ondertussen de opmerking van geen hevel-kwaliteit.
Ze gaan proberen dat beter te benaderen. (inside info)
Zelf denk ik dan aan met name de druk.
De VEL met allebei de veren begint met een druk duidelijk boven de 10 bar.
Als de Decent nu ook eens in die richting druk kan opbouwen . . . !??!!

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

150
ErikW schreef: wo 18 mei 2022, 14:11 Bij Decent kennen ze ondertussen de opmerking van geen hevel-kwaliteit.
Ze gaan proberen dat beter te benaderen. (inside info)
Zelf denk ik dan aan met name de druk.
De VEL met allebei de veren begint met een druk duidelijk boven de 10 bar.
Als de Decent nu ook eens in die richting druk kan opbouwen . . . !??!!
Ik ben sinds een jaar met een enkele veer aan de gang en dat smaakt voor mij toch beter.Smaken verschillen.