Re: Latte art fotos

142
Oefenen, oefenen, oefenen. Steeds vaker leuke resultaten :D
Wat bij mij goed werkt is flink met de hand de melk rond laten draaien na het opschuimen en vervolgens langzaam en dicht op de koffie schenken, met het kopje schuin in de andere hand houdend...
P1010358.JPG

145
Kijk aan, 16 december klaagde je nog dat de rosetta niet ging en nu al deze foto.
Dat gaat goed vooruit!

Het kopje kantelen doe ik ook, vooral bij figuurtjes waarbij het kopje vaak te snel vol is, zoals een draakje (die gaat bij mij 1 op de 10 keer 'aardig') of een indiaan of een tulp.

Ik heb ACF kopjes, misschien verwarde je klootwijk met mij?
Bij jouw naam moet ik om de een of andere reden altijd aan knooppunt kootwijkerbroek denken, van de files... :?
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

146
Maak de laatste tijd ook wat tulpjes op t werk, omdat alleen hartjes ook maar zo saai is, en een rosetta toch echt alleen gaat met schuim dat naar de wil van de klanten te dun is. Ik heb wel mooiere gemaakt dan deze, maar heb bijna nooit tijd om even een foto te maken dan. Bij deze kon dat wel even (beetje bubbelig schuim, ik weet t)

Afbeelding
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

147
He Joep,

heb je nog een tip hoe je een blaadje breed kunt krijgen? Bij mij lukken ze wel redelijk, alleen zijn het nogal coniferen :D

Ik schenk nu heel rustig een dun straaltje aan de verre kant van het kopje, zo dicht mogelijk bij de koffie. Wanneer de melk aan de oppervlakte komt schudden en naar achteren.

bvd

148
Ligt ook aan het kannetje, bij de Ilsa blijven de rosetta's erg smal (en driehoekig), bij de motta wordt hij breder aan de basis. Wat helpt is minder snel terugtrekken, daardoor duw je als het ware de melk via de wand van het kopje naar buiten.

150
Ah kijk, ja breden krijg ik ze ook niet hoor.
Wel aparte blaadjes, als ik ze zo breed heb zijn de onderste meestal vanzelf al 'hollow'.
Het topje, sja.. Beetje proberen, sneller wiggelen op het eind, of iets sneller terugtrekken? Ik weet ook niet wat ik daar doe..

Leuk he?