Re: Londinium 1

143
Ja, even een complimentje voor je foto's. Elke foto die ik van je heb gezien is "raak". Mooi!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Londinium 1

145
Londinium 1, HG One...., welke camera hoort daar toch bij :? ?.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Londinium 1

148
Oké ik dwaal ook niet verder af maar had deze tekst al klaar...

De EOS 1D zou leuk zijn maar ik ga d'r niet voor sparen, het gaat zo ook al goed allemaal vind ik. Het belang is ook betrekkelijk: toen ik een paar jaar terug met een Parool-journaliste op pad was, waren mijn foto's wel goed maar de fotoredactie gebruikte die dag toch liever de gratis foto's van de persdienst waarop ze een abonnement hadden. En ruim een week geleden stond een foto die ik maakte in de Volkskrant, hadden ze zonder credits opgenomen en ik had 'm rechtenvrij aan een klant geleverd. Van de fotografie zou ik dus nog geen koffiekopje kunnen betalen, haha!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

150
Nog even verder het fabieksbezoek, waar ook weer wat L1 onderdelen voorbijkomen, dan zie je hoe die worden gemaakt, want Fracino maakt al jaren steeds meer zelf, zodat ze het niet ver weg hoeven te halen of te bestellen. Is lastig als je met bouwen bezig bent, je komt wat tekort en de fabriek van die onderdelen kan pas na zes weken leveren.

Voorraadkast met lift:
Afbeelding


Frames voor horeca-machines:
Afbeelding


De panelen van frames worden zorgvuldig nagelopen om scherpe randen weg te schuren:
Afbeelding


Panelen worden hier gevouwen / gevormd:
Afbeelding


Afbeelding


Gigantische robotics-controller, maar wat er achter zo precies werd gefabriekt weet ik niet:
Afbeelding


Supermooie grote machine die messing blokken eet en er zelfstandig bijvoorbeeld koppelstukken met bout, verschillende diameters en schroefdraad van maakt:
Afbeelding


Verschillende hulpstukken voor de machine:
Afbeelding


Afbeelding


Zachte koperen hamer die het messing niet kan beschadigen:
Afbeelding


De man erbij die de machine programmeert en controleert:
Afbeelding


En het resultaat: een bak vol messing koppelstukken voor o.a. L1!
Afbeelding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino