Re: Man en mes

141
Nee die niet. Die schijnt wel goed te zijn maar ja, weer een best wel groot apparaat met stekker erbij...persoonlijk wil ik dat niet en daarom vind ik de minosharp ook erg prettig omdat die het voor mij erg goed doet. Ik snij moeiteloos de uien en andere groente en fruit. Zal niet te vergelijken zijn met wat hierboven wordt gepresenteerd maar goed....
Afbeelding


Het chefs choice doortrek ding wat ik heb vergt misschien wat ervaring en doet hij het dan wel goed? Geen idee. Je mag hem hebben. Hij lijkt op deze. (Ik ben nu niet thuis dus kan het niet nakijken of een foto maken.)

https://www.outdoorsupply.nl/messenslij ... hoice.html

Hier die minosharp in actie.

https://youtu.be/timxVyO_-Nc

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Man en mes

143
Ik vind het altijd eigenaardig dat men in tests van geweldige messen telkens weer een stukje papier snijdt. Ik heb een mes daar nooit voor nodig. Maar een stukje fruit snijden, een sappige sinaasappel schillen, een lap vlees halveren of een varkentje villen, dat tonen ze niet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Man en mes

144
fransg schreef: za 28 dec 2019, 10:44 Ik vind het altijd eigenaardig dat men in tests van geweldige messen telkens weer een stukje papier snijdt. Ik heb een mes daar nooit voor nodig. Maar een stukje fruit snijden, een sappige sinaasappel schillen, een lap vlees halveren of een varkentje villen, dat tonen ze niet.
Een zachte tomaat.Tegen het bedorven aan.Daar moet een mes doorheen vallen zonder de tomaat te vervormen.

Re: Man en mes

145
cremalover schreef: za 28 dec 2019, 10:53 Een zachte tomaat.Tegen het bedorven aan.Daar moet een mes doorheen vallen zonder de tomaat te vervormen.
Goed idee voor een van je video's.

"Pas op: aanraken = bloeden" waarschuwde de man in Apeldoorn me, die mijn mes had geslepen.

Maar op Youtube filmpjes blijft het vaak bij een stukje papier afflinteren. Heel vreemd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Man en mes

146
bobbee schreef:Ik gebruik voor mijn keukenmessen (zwilling) dit Global Minosharp water slijpertje. Ik ben altijd tevreden met hoe scherp de messen ervan worden maar het kan vast beter.

https://nl.knivesandtools.eu/nl/pt/-glo ... t-rood.htm

Ik heb er ook nog een doortrek slijpertje van chefs choice maar daar wordt ik dan weer niet zo blij van.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Ziet d'r interessant uit. Kun je daar ook Japanse messen doorhalen?
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Re: Man en mes

147
swimmer schreef: za 28 dec 2019, 11:12
bobbee schreef:Ik gebruik voor mijn keukenmessen (zwilling) dit Global Minosharp water slijpertje. Ik ben altijd tevreden met hoe scherp de messen ervan worden maar het kan vast beter.

https://nl.knivesandtools.eu/nl/pt/-glo ... t-rood.htm

Ik heb er ook nog een doortrek slijpertje van chefs choice maar daar wordt ik dan weer niet zo blij van.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Ziet d'r interessant uit. Kun je daar ook Japanse messen doorhalen?
Japanse messen zijn goorgaans wat duurder. :mrgreen:
Zo'n slijpertje kun je vergelijken met een koffiemolen met van die hakmessen.
goed voor bestek of een ouwe schaar.
Maar daar zou ik het bij laten.

Re: Man en mes

148
fransg schreef: za 28 dec 2019, 11:09
cremalover schreef: za 28 dec 2019, 10:53 Een zachte tomaat.Tegen het bedorven aan.Daar moet een mes doorheen vallen zonder de tomaat te vervormen.
Goed idee voor een van je video's.

"Pas op: aanraken = bloeden" waarschuwde de man in Apeldoorn me, die mijn mes had geslepen.

Maar op Youtube filmpjes blijft het vaak bij een stukje papier afflinteren. Heel vreemd.
Zal eens kijken. Voor mij zelf is dat geen vereiste voor een keukenmes .
ik gebruik Herder messen die ik elke keer voordat ik ga koken over mijn wetstaal haal.

Re: Man en mes

149
cremalover schreef: za 28 dec 2019, 11:16 ik gebruik Herder messen die ik elke keer voordat ik ga koken over mijn wetstaal haal.
Ik kook vrijwel nooit, maar kan er wel en goede gewoonte van maken mijn jachtmes even aan te scherpen voordat ik eten ga halen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Man en mes

150
fransg schreef:Ik vind het altijd eigenaardig dat men in tests van geweldige messen telkens weer een stukje papier snijdt. Ik heb een mes daar nooit voor nodig. Maar een stukje fruit snijden, een sappige sinaasappel schillen, een lap vlees halveren of een varkentje villen, dat tonen ze niet.
Precies, zo zou ik ook graag een filmpje van cremalover willen zien zich scherend met zijn bijl. Dat spaart dure mesjes uit.
Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk