Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

151
Ik heb die lade van Eureka wel eens in handen gehad maar wij hebben uiteindelijk voor die van Joe Frex gekozen. Die voelde beter aan én heeft tenminste goede ventilatie aan de achterkant zodat het vocht eruit kan.

Die brede lade onder de mignon is misschien wel praktisch maar niet erg fraai als je het mij vraagt...

Als je graag zwart wil is misschien wrappen nog een optie?
Bijlagen

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

160
Kort hiervoor werd vastgesteld dat de 75mm van de Mythos/Olympus/Atom specialty is afgerond in het voordeel van de fabrikant. Allicht is dat met de XL ook zo en kun je je ook richten op 64mm schijven.

Echter kwam ik vandaag nog een praktijkvoorbeeld tegen waarbij niet elke fabrikant het "handig" vind de montage gaten van zijn/haar/hun maalschijven exact in het midden van de schijf te plaatsen. Ik hoopte een klant even snel te kunnen helpen door de voorhanden 54mm rechtsdraaiende Quickmill schijven in haar 54mm rechtsdraaiende Ascaso maler te plaatsen.

Eerder liep bij mij ook al de montage van OEM mazzer schijven in de Giota in de soep door een vergelijkbaar verschil.
De aftermarket schijven moeten dus haast al bedoeld zijn voor een (of enkele) specifieke maler(s) om onderling uitwisselbaar te zijn. Maar als de juiste afmetingen voorhanden zijn, kun je met een schuifmaat bepalen of ze wel of niet in je XL passen.