Re: De LONDINIUMs afdeling

1581
De No Grease zuiggerringen kan ik je bezorgen, dat hoef je dan niet via de website te doen.

Laat maar weten als je de Vectis hebt besteld, dan stuur je mij je gegevens in een PM en stuur ik jou de extra ringen subiet op.

Dan heb je die alvast.

Extra portafilter met dubbele uitloop lijkt ook mij iets dat je in de praktijk nooit zult gebruiken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1582
Ik heb geen hevelaar maar ik volg de discussie hier met veel interesse. Soms hoor je een liedje en dat krijg je voor geruime tijd niet meer uit je hoofd, waarom, niemand die het kan verklaren. Soms een kloteliedje, maar het blijft je grijze celletjes, soms onaangenaam, structureel teisteren. In Duitsland noemen ze dat een oorwurm. Zo ook het probleem van Youssef, een geluidje dat je niet kan thuisbrengen, en hoewel alles werkt, om gek van te worden. Bijgeluidjes in de fiets, idem dito. Ik kan Youssef niet helpen, maar ten behoeve van mijn geestelijke rust hij mij wel. Als de oorzaak bekend is zou ik het graag willen weten.

1583
Komt omdat je in je hoofd een taak niet hebt afgesloten en er daarom nog mee loopt.
In het geval van muziek schijnt het te helpen om het liedje eens af te luisteren. In jou situatie zou ik dan denken dat een lever machine kopen zou helpen.
Ik zou het doen. Spijt van je keuze zal je in ieder geval niet krijgen 🤣

1584
fransg schreef: wo 05 feb 2025, 08:31 De No Grease zuiggerringen kan ik je bezorgen, dat hoef je dan niet via de website te doen.

Laat maar weten als je de Vectis hebt besteld, dan stuur je mij je gegevens in een PM en stuur ik jou de extra ringen subiet op.

Dan heb je die alvast.

Extra portafilter met dubbele uitloop lijkt ook mij iets dat je in de praktijk nooit zult gebruiken.
Wordt gewaardeerd. Ik ga hier zeker op in en je kunt binnenkort een DM verwachten.

Ik zal de dubbele uitloop laten zitten, bedankt voor de input Frans en Bobbie. Scheelt weer geld.

@bobbie, je gaf nog de tip om een extra OPV bij te bestellen als reserve zodat ik kan wisselen met schoonmaken. Is dat zodat ik in de tussentijd koffie kan zetten zolang die in de cafiza ligt oid? Ik heb geduld, ik weet niet of de afwezigheid daarvan een onderdeel is van de reserve-OPV?
Ik kan overigens geen reserve OPV op de website vinden. Niet onder 'OPV', 'pressure' of 'valve'. Moet ik op zoek naar een onderdeel met een andere naam?

1585
gilleko B. schreef:Ik heb geen hevelaar maar ik volg de discussie hier met veel interesse. Soms hoor je een liedje en dat krijg je voor geruime tijd niet meer uit je hoofd, waarom, niemand die het kan verklaren. Soms een kloteliedje, maar het blijft je grijze celletjes, soms onaangenaam, structureel teisteren. In Duitsland noemen ze dat een oorwurm. Zo ook het probleem van Youssef, een geluidje dat je niet kan thuisbrengen, en hoewel alles werkt, om gek van te worden. Bijgeluidjes in de fiets, idem dito. Ik kan Youssef niet helpen, maar ten behoeve van mijn geestelijke rust hij mij wel. Als de oorzaak bekend is zou ik het graag willen weten.
Afbeelding

Afbeelding
Ik heb geen vervelende geluiden hoor uit mijn londinium. Eigenijk alleen naar mooie geluiden zoals de espresso die rustig maar gestaag als een warme honing in het kopje valt. Je weet wel, als iets romig is. Dat kun je bij deze machine horen omdat er geen irriterend pompgeluid is die dat verstoord.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1586
JanvD schreef:
fransg schreef: wo 05 feb 2025, 08:31 De No Grease zuiggerringen kan ik je bezorgen, dat hoef je dan niet via de website te doen.

Dan heb je die alvast.

Wordt gewaardeerd. Ik ga hier zeker op in en je kunt binnenkort een DM verwachten.

Ik zal de dubbele uitloop laten zitten, bedankt voor de input Frans en Bobbie. Scheelt weer geld.

@bobbie, je gaf nog de tip om een extra OPV bij te bestellen als reserve zodat ik kan wisselen met schoonmaken. Is dat zodat ik in de tussentijd koffie kan zetten zolang die in de cafiza ligt oid? Ik heb geduld, ik weet niet of de afwezigheid daarvan een onderdeel is van de reserve-OPV?
Ik kan overigens geen reserve OPV op de website vinden. Niet onder 'OPV', 'pressure' of 'valve'. Moet ik op zoek naar een onderdeel met een andere naam?
Ach ja zo'n ding kost een euro of 8 in NL als die ooit aan vervanging toe is. Je kunt die in de machine zit ook gewoon even reinigen. Misschien ook maar laten voor wat het is.
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1587
Drankdier schreef:Komt omdat je in je hoofd een taak niet hebt afgesloten en er daarom nog mee loopt.
In het geval van muziek schijnt het te helpen om het liedje eens af te luisteren. In jou situatie zou ik dan denken dat een lever machine kopen zou helpen.
Ik zou het doen. Spijt van je keuze zal je in ieder geval niet krijgen
Afbeelding
Ja, die hevelaars blijven boeien, loop er al een tijd mee rond om een hevelaar erbij te nemen indien het mij mogelijk wordt
Afbeelding
.

Afbeelding

1588

Dan heb je die alvast.

Begrijp ik niet. Ikgebruik nooit iets anders.
Ik maak bijna alleen maar dubbele shots.
Tenzij ik de Export gebruik.Ben ik de enige met partner die koffie drinkt?

1589
Je kunt 2 koffie zetten door dat 2x te doen met pak 'm beet 18 gram en dan wat dus geconcentreerder, vaak lekkerdere, espresso als resultaat. Maar ook dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Er is geen wetboek van strafrecht voor het zetten van koffie. Er zijn zelfs mensen die nog steeds Senseo drinken, maar dat mag! We zijn vrij als het om koffie brouwen gaat! Jippie

1590
bobbee schreef: wo 05 feb 2025, 15:17 Je kunt 2 koffie zetten door dat 2x te doen met pak 'm beet 18 gram en dan wat dus geconcentreerder, vaak lekkerdere, espresso als resultaat. Maar ook dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Er is geen wetboek van strafrecht voor het zetten van koffie. Er zijn zelfs mensen die nog steeds Senseo drinken, maar dat mag! We zijn vrij als het om koffie brouwen gaat! Jippie
Afbeelding
Afbeelding
Ik drink 5 shots per dag.Dat zou 90 gram koffie zijn voor mij .Dan slaap ik een week niet