Re: Het grote broodbaktopic

1581
Vaak zie je een hoop geschreeuw maar je moet er zelf uit filteren wat bruikbare informatie is. Gaandeweg lukt dat. Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen zo gewiekst en gehaaid is om zo met voorbedachte rade te werk te gaan om iedereen een loer te draaien. Dat is wel heel gefermenteerd, ik bedoel zuur...

Waarom is gefermenteerd voedsel niet gezond zoals er veel wordt gezegd? Vaak ook met onderbouwing. Ik ben serieus geïnteresseerd naar wat er gezond is en wil dat graag weten maar nu ben ik wel benieuwd naar waarom iets niet zo is.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1582
bobbee schreef:Waarom is gefermenteerd voedsel niet gezond zoals er veel wordt gezegd?
Ik begrijp je vraag niet. Bedoel je dat veel mensen zeggen dat het ongezond is? Dat heb ik niet gelezen.

Persoonlijk denk ik niet dat 'gefermenteerd/ongefermenteerd' iets zegt over 'gezond/ongezond' net zoals 'rauw/ongekookt' iets zegt over gezondheid van een product. Hangt er maar vanaf wat er wordt gefermenteerd, hoe, hoe lang en wat er verder mee gebeurt. Die drogespierensite lijkt mij gewoon een marketingvehikel. Dat is niet per se slecht, iedereen moet op een of andere manier de kost verdienen, maar ik vind wat ze zeggen vrij gemakkelijk en vlot bij elkaar geharkt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1583
bobbee schreef:Vaak zie je een hoop geschreeuw maar je moet er zelf uit filteren wat bruikbare informatie is. Gaandeweg lukt dat. Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen zo gewiekst en gehaaid is om zo met voorbedachte rade te werk te gaan om iedereen een loer te draaien. Dat is wel heel gefermenteerd, ik bedoel zuur...

Waarom is gefermenteerd voedsel niet gezond zoals er veel wordt gezegd? Vaak ook met onderbouwing. Ik ben serieus geïnteresseerd naar wat er gezond is en wil dat graag weten maar nu ben ik wel benieuwd naar waarom iets niet zo is.
De meeste ongezonde dingen zijn het lekkerst.
Wordt je liever 95 zonder bier en bosse bollen en friet en etc of 78 met bier en bosse bollen en friet etc.
De pijp gaan we allemaal.uit
Ook de gezonden.

Roken.Daar zou ik mee stoppen en nooit aan beginnen

1584
Gefermenteerd is vaak wel gunstig, maar vergeet niet dat vergisting ook gewoon een vorm van fermentatie is. Gistbrood is dus ook gefermenteerd terwijl het in de blog daar niet onder lijkt te vallen.

Zo maken zulke blogs vaak schijnverschillen om de trends/hypes aan te zetten / in stand te houden.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

1588
Had het op FB voorbij zien komen. Dacht eerst dat Frans een closeup van mars had gepost :P Maar mooie broodje Frans. Ik blijf nog ff met gist werken en ga geen ingewikkelde blogs lezen waar ik toch niks van snap zodat ik dan een cursus moet gaan volgens over iets wat ik eigenlijk al uit mijn hoofd doe :lol:
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1590
Bakdag! Half volkoren.
De batard is in de oven op de steen gebakken met vocht in de oven en de bol in de stenen slowcooker met deksel voor de eerste 20 minuten. Zie het verschil in ovenrijs!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!