Super tip!! Meteen een cafelat groepsring besteld. En inderdaad, alles vanaf de technische tekeningen te bestellen.Frup schreef:Als het bij van P niet lukt. Ik bestelde de ringen oor mijn 800 bij Avola: https://www.avola-coffeesystems.de/cafe ... ra/8140753
Je kan hier elk onderdeel op de tekening terugvinden en bestellen. De groene ring lekte bij mij, de Cafelat doet het goed.
https://www.avola-coffeesystems.de/prof ... pe/8081397
Re: Profitec 800
162Mocht je issues hebben om iets te vinden van profitec voor je pro800 neem gerust contact op met fixpresso in België met mijn groeten.
Ik steek mijn hand in het vuur voor Abdul, crème van een mens
Ik steek mijn hand in het vuur voor Abdul, crème van een mens
163Ja dat kan ik mij wel voorstellen. Maar prachtige set hoor! Geniet ervan!omeCo schreef: za 26 nov 2022, 16:15Niks eigenlijk. Ben super happy met m’n set. Maar ik dacht, als het gaat jeuken dan is het bij de Olympus. Niet onderbouwd verder, meer een verwachting.maurice1 schreef:Olympus met Mythos schijven lijkt me toch wel een knappe molen, wat zou je op het oog hebben als verbetering?omeCo schreef: za 26 nov 2022, 10:22 Het is nooit klaar hè? Ik besef me dat er met de molen weer stappen gezet kunnen worden. Maar voorlopig ga ik genieten van deze opstelling
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
164Zeer wijze woordenDe B. Cormorant schreef: za 26 nov 2022, 11:12 Geniet maar van die combo zonder verder veel te denken van wat als ....
Zou eigenlijk boven bijna elke thread hier op het forum kunnen staan
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
165Goed maalsel, alleen bij zeer fijn malen clumpvorming. Maar beetje roeren met roerstaaf evt. mbv een funnel. Molen is bloedsnel en geeft erg goed maalsel.omeCo schreef:Klopt, hij maakt een teringherrie. Aan de andere kant; dat duurt gemiddeld maar 4,5 sec voor 18 gram. Dus het gaat zo: hè wat een teringh… oh, alweer klaar.bobbee schreef:Weinig te behalen qua maalsel. Enige wat ik niet zo fijn vond van de Olympus was het geluid en de retentie.
Verder uitstekende maler.

166Mijn bezoek bij jou om de Londi van Erik op te halen was heel verhelderend. De range tussen de platte schijven en de conische was vele male groter dan de winst tussen dezelfde soort schijvenfransg schreef:Zeer wijze woordenDe B. Cormorant schreef: za 26 nov 2022, 11:12 Geniet maar van die combo zonder verder veel te denken van wat als ....
Zou eigenlijk boven bijna elke thread hier op het forum kunnen staan
167Veel plezier met je Pro 800 Co! Ben benieuwd naar je bevindingen
Verstuurd vanaf mijn moto g pro met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn moto g pro met Tapatalk
168Goh, al die gelukwensen en lovende woorden over m’n machientjes. Wat een leuk forum en wat een fijne mensen hangen er rond!
Ik drink vanochtend mijn eerste espresso op jullie geluk en gezondheid!!!
Over mijn eerste ervaringen met de pro 800 in vergelijking met de Strega had ik het al even met Alabaster. Met beide machines kun je bijzonder lekkere koffie maken. Maar met de 800 voelt het proces puurder/directer. Geen pompje dat het water de groep in perst. Meestal wordt de koffie in stilte bereid en als de pomp aanslaat klinkt dat wat gedempt, al is het nog steeds een vibratiepompje. Mijn Strega is gemodificeerd en heeft dus 1 veer. Daardoor gaat de hefboom redelijk licht omlaag. Bij de 800 moet ik er echt flink aan trekken. Dat voelt goed. En bij het omhoog gaan van de hefboom heeft mijn Strega aan het eind een loos stukje. Dan’ valt’ ie achterover. Het gevolg van de verwijderde hulpveer denk ik. De 800 hefboom voelt van begin tot eind strak en massief. Dat voelt ook goed.
Maar het goede gevoel begint eigenlijk bij het aanzetten van het apparaat. Die schakelaar klinkt volkomen massief. Bij de Strega galmt de ‘klik’ na in het metaal van de kast.
Dus met beide lukt het me om erg lekkere koffie te maken maar cop het vlak van beleving is het verschil erg groot!
Ik drink vanochtend mijn eerste espresso op jullie geluk en gezondheid!!!
Over mijn eerste ervaringen met de pro 800 in vergelijking met de Strega had ik het al even met Alabaster. Met beide machines kun je bijzonder lekkere koffie maken. Maar met de 800 voelt het proces puurder/directer. Geen pompje dat het water de groep in perst. Meestal wordt de koffie in stilte bereid en als de pomp aanslaat klinkt dat wat gedempt, al is het nog steeds een vibratiepompje. Mijn Strega is gemodificeerd en heeft dus 1 veer. Daardoor gaat de hefboom redelijk licht omlaag. Bij de 800 moet ik er echt flink aan trekken. Dat voelt goed. En bij het omhoog gaan van de hefboom heeft mijn Strega aan het eind een loos stukje. Dan’ valt’ ie achterover. Het gevolg van de verwijderde hulpveer denk ik. De 800 hefboom voelt van begin tot eind strak en massief. Dat voelt ook goed.
Maar het goede gevoel begint eigenlijk bij het aanzetten van het apparaat. Die schakelaar klinkt volkomen massief. Bij de Strega galmt de ‘klik’ na in het metaal van de kast.
Dus met beide lukt het me om erg lekkere koffie te maken maar cop het vlak van beleving is het verschil erg groot!
169Ik heb nog een setje cafelat liggen voor de liefhebber. Zaten bij (en ook in) mijn compressa. Ik heb ze er pas uitgehaald (begonnen na een jaar te lekken) en vervangen door die van londinium (de oude nog). Vond toen ook een setje cafelat in mijn voorraad, maar vind die van Londinium fijner (loopt veel soepeler).
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
170Ik heb wel interesse heb je een mailtje gestuurdmanduca schreef: zo 27 nov 2022, 08:30 Ik heb nog een setje cafelat liggen voor de liefhebber. Zaten bij (en ook in) mijn compressa. Ik heb ze er pas uitgehaald (begonnen na een jaar te lekken) en vervangen door die van londinium (de oude nog). Vond toen ook een setje cafelat in mijn voorraad, maar vind die van Londinium fijner (loopt veel soepeler).
| Profitec Pro 800| niche zero|v60 | aeropress |1zpresso x-pro s | Genecafe