Profitec 800

1
Afgelopen zondag op de heetste dag van het jaar naar Hannover gereden om een 800 op te halen. Natuurlijk ook nog een uur in de file en dat alles met mijn antieke Peugeot bestelbusje zonder airco. 's Avonds om tien uur na twee Bratwursten en drie liter water weer thuis. De Profitec is van december 2020 en in prima conditie, compleet met wateraansluiting, water afvoer, handleiding en nog wat spulletjes.

Het apparaat staat nu braaf preventief te ontkalken, tabletten zaten er ook bij,. Afgelopen dagen prima espresso mee gezet. Ik geloof zo maar dat het een goede koop is!
Laatst gewijzigd door Alabaster op zo 27 nov 2022, 22:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Superkop; Hedone Honne.

Re: Profitec 800

4
Veel plezier ermee!
Ik spreek uit ervaring dat je er veel plezier van zult hebben. De Cafelat seals doen het goed in deze machine.
De 800 lijkt steeds populairder te worden?
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

8
HeinK schreef: zo 21 aug 2022, 17:20 Klinkt perfect! We willen natuurlijk ook foto's, van de reis, van de bratwurst en van de Profitec!

Precies, pics or it didn’t happen!! :lol: :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

9
veel plezier met je nieuwe machine.
is het ritje echt wel waard.
heb zelf jaren terug een keer een Dalla Corte mini in Frankfurt opgehaald; ook zo'n memorabel dagje op en neer.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

10
De Bradwursten waren niet te eten, maar het vulde. Jaren geleden eens naar Leipzig gereden om iets audio op te halen. Dit gebied was toen nog niet zo lang Oost-Duitsland af. Je kunt zeggen wat je wilt van de DDR, maar die braadworsten waren ongehoord lekker!

Het lukt me nog niet zo goed om een enkele espresso te zetten met de 800. De verkoper klaagde hier ook al over: een dubbele ging uitstekend, maar een enkele wilde niet, zei jij. Ik heb het net weer geprobeerd met 9 gram in het portafilter, maar veel soeps was het niet. Zou ik de maling moeten aanpassen bij een enkele?
Superkop; Hedone Honne.