Re: Eureka atom

161
Hoeveel malingen heb je gedaan?
Ik was altijd wat sceptisch mbt het inlopen, maar de consistentie is echt veel groter dan in het begin. En hij maalt dus sneller.
Smaak durf ik niets over te zeggen, omdat, als het al is veranderd, dat erg geleidelijk is gegaan.
dus...

162

Marcje schreef:Hoeveel malingen heb je gedaan?
Ik was altijd wat sceptisch mbt het inlopen, maar de consistentie is echt veel groter dan in het begin. En hij maalt dus sneller.
Smaak durf ik niets over te zeggen, omdat, als het al is veranderd, dat erg geleidelijk is gegaan.
Pti schreef:Als eerste vraagt jouw Strega in de regel om een bijzonder fijne maling, dat duurt natuurlijk al langer.

Daarna zouden de hoeveelheid bonen in de hopper en de toevoer druk die dit uitoefent en ook te tegendruk van de anti-statische flap nog invloed kunnen hebben.
Vanochtend stond de teller op 770 stuks. En deed hij 5.05 seconden over 17g herfstmix. Hopper was deze keer inderdaad niet heel vol.

Wat betreft machine heeft Marc als ik het mij goed herinner ook een strega toch? Dus dat zou ongeveer gelijk moeten zijn.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

163
Ik heb idd een Strega. Daar is de hulpveer uit verwijderd, dus mijn druk is lager dan bij een standaard Strega. Ik moet daardoor ook iets grover malen, waardoor ik in minder tijd 18gr maalsel produceer. Mijn shots zijn zelden langer dan 25 sec (vanaf de eerste druppel).
Als jij de hulpveer er nog in hebt zitten, beduidend meer dan 18gr maalt en lange shots (>35sec) zet, dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar het verschil tussen 3 en 5.05 sec vind ik wel erg groot. Maar ja, als het prima smaakt is het goed, toch?
dus...

164
Marcje schreef: di 26 nov 2019, 10:15 Ik heb idd een Strega. Daar is de hulpveer uit verwijderd, dus mijn druk is lager dan bij een standaard Strega. Ik moet daardoor ook iets grover malen, waardoor ik in minder tijd 18gr maalsel produceer. Mijn shots zijn zelden langer dan 25 sec (vanaf de eerste druppel).
Als jij de hulpveer er nog in hebt zitten, beduidend meer dan 18gr maalt en lange shots (>35sec) zet, dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar het verschil tussen 3 en 5.05 sec vind ik wel erg groot. Maar ja, als het prima smaakt is het goed, toch?
Afbeelding
Waarom noem je de middelste veer een hulpveer?

168
bobbee schreef: di 26 nov 2019, 16:08 Het bekt zo lekker.
Stuwveder zou ook mooi zijn of 'helpende veer', 'persveder', 'pistooldrukveer', 'springlever'
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino