Re: Wat drink je nu?

1631

namor schreef:Absolutely! Ik kreeg ooit 4 glazen als cadeau.
Zulke glas maakt van een VS een XO
Afbeelding

Je moet mooie dingen juist zo vaak mogelijk gebruiken en niet in een kluis bewaren. Anders heeft het geen zin, toch?

Proost!
Nee dat was ook meer een grapje over het gevoel dat het mij geeft. Ik heb thuis duurdere en goedkope wijnglazen. Soms sneuvelt er nog wel eens één. Maar stel ik breek zo iets als jouw glas dan heb ik daarna nog wel een glaasje of 2 cognac nodig om dat te verwerken. En door die gedachte begrijp ik nu waarom die dure glazen lekkerder drinken
Afbeelding
.

1632
In reactie op het cognacglas. Het kan nog gekker. Deze cognac te koop in London bij Harrod's. Daarvoor het eerst in Peking te koop. In het land waar ze op een op dronk zijnde Petrus aan tafel mengen met een chateau d'Yquem, dat land dus. Welnu daar kan je, en nu ook in London, een half liter cognac kopen.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

1633
Van een buurvrouw die de rommel in het fietsenhok van haar overleden man aan het opruimen was mocht ik de oude flessen wijn die daar lagen meenemen. Twee flessen leek me al voldoende en nadat ik haar vertelde dat deze flessen op veilingen veel waard lijken te zijn, was ze ook blij dat ze er nog drie had gehouden. Na bijna een jaar zijn ze dan alle vijf in Shanghai verkocht. Niet in Europa omdat het bij nader inzien net niet een topjaar van dit beroemde label betrof terwijl men in het verre oosten geen punt maakt van zulke details.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1634
Frans, daar liggen kansen voor jou! Neem geen koffer maar refractometer en tonino c.a. mee en China ligt aan je voeten . Maar ja, aan de ene kant zie ik de humor er van in, ik weet niet of ik blij word van dat soort ontwikkelingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

1635
Vanochtend naar ZuiderMRKT Amsterdam (oud zuid), koffie en brander vriend Dave daar opgezocht. https://daveskoffiebranderij.nl/

Hij staat daar elke zaterdag en verkoopt koffie , thee en zeer 'ingewikkelde' en diverse chocolade. Hij braand alles zelf en zijn vrouw doet thee en chocolade afdelingen
Afbeelding

Vandaag heb ik bij hem Thaise bonnen en mijn vrouw iets voor 'bij de coffee' gekocht. Gekocht = geen reclame, flinke vrienden korting ook geweigerd om hier mogen te posten.

Thaise bonnen smaken prima als espresso, fruitig en sexy. Licht gebrand - morgen ochtend haal ik ze nog door de filter heen.
Chocolade moet mijn meisje nog openmaken.

Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/