blijft n tikkie ''gek'' doen... bar pressure loopt steeds terug naar 11 ofzo... loopt dan weer op tot de max... 14.9.. dan valt de meter op tel even uit (die witte balk dus) staat er 0
loopt dan weer terug.. en herhaalt vervolgens
Re: De LONDINIUMs afdeling
1662Heb je ontlucht? Als je de machine aanzet en hij is op druk kun je even een korte flush doen om een eventuele lucht blokkade weg te krijgen. Zodoende kan het water weer circuleren om de groep op temperatuur te krijgen. Ik begrijp anders niet wat er aan de hand is. Je kunt wel lekkere koffie zetten toch? Of lukt dat niet meet met de mach?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
1663zal die korte flush morgen eens proberen!bobbee schreef: za 15 mar 2025, 20:11 Heb je ontlucht? Als je de machine aanzet en hij is op druk kun je even een korte flush doen om een eventuele lucht blokkade weg te krijgen. Zodoende kan het water weer circuleren om de groep op temperatuur te krijgen. Ik begrijp anders niet wat er aan de hand is. Je kunt wel lekkere koffie zetten toch? Of lukt dat niet meet met de mach?
nu net een espresso gezet, nu leek hij voor mij gevoel iets minder heet.. maar dat durf ik niet zekerheid te zeggne. voor nu was 1 espresso zat (slaap ik anders slecht door). dus morgen weer proberen en dan met die korte flush wat jij zegt.
heb jij weleens dat de meter op de app blijft uitvallen? nu ik hem langer aanheb is dat weg.. maar eerste half uur viel die bar pressure meter om de minuut uit (bedoel dus van 15 naar even 0) dat heeft hij niet eerder gedaan
Londonium L R 24 + niche zero
1664Ja heb ik ook gehad. Laatst heb ik OPV in de manifold schoongemaakt en een nieuwe NRV erin gezet en nieuwe zuigerringen van DR trading voor de strega (met silicone vet dus) geplaatst en nu lijkt het stabiel(er) te zijn, enkel met afkoelen en opwarmen zie je wat fluctuatie. Maar ik zou het in de gaten moeten houden om er zeker van te zijn dat het zo is. Ik weet niet of ik goed begrijp wat je bedoelt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
1665Paar dagen wat minder espresso gezet, even machine aangezet hoe nu is . Maar het probleem is dat de pomp de druk niet kan vasthouden en terug zakt.
https://ibb.co/M5ZWf0dF
zoals te zien is op de app
https://limewire.com/d/dlpgW#S9AbrtEHOg
en ook op de machine zelf te zien, om de minuut zakt alle druk weg
1666Open een support ticket bii londinium, dan krijg je een goed antwoord.
1667net gedaanbobbee schreef: ma 24 mar 2025, 13:42 Open een support ticket bii londinium, dan krijg je een goed antwoord.
1668Ik ben benieuwd!
Die analoge meter is van de boiler en die digitale is van het circuit met de zetgroep, dus de HX. Die 2 kun je niet met elkaar vergelijken volgens mij.
Dat de druk daalt van de boiler is normaal, dat is de warmte die de machine verliest waardoor de druk daalt.
Van de digitale druk weet ik niet of die mag fluctueren, in theorie verliest die dan ergens druk maar kan ook normaal zijn en door de plek waar de sensor zit misschien.
Ik weet het dus niet en als ik dan ga antwoorden ben ik niet zeker of ik alles juist heb. Daarom ook benieuwd naar het antwoord.

Die analoge meter is van de boiler en die digitale is van het circuit met de zetgroep, dus de HX. Die 2 kun je niet met elkaar vergelijken volgens mij.
Dat de druk daalt van de boiler is normaal, dat is de warmte die de machine verliest waardoor de druk daalt.
Van de digitale druk weet ik niet of die mag fluctueren, in theorie verliest die dan ergens druk maar kan ook normaal zijn en door de plek waar de sensor zit misschien.
Ik weet het dus niet en als ik dan ga antwoorden ben ik niet zeker of ik alles juist heb. Daarom ook benieuwd naar het antwoord.
1669Dag, de video op het filmpje is de manometer die de druk in de boiler aangeeft. Dit heeft helemaal niks te maken met de druk die de rotapomp produceert. Compleet gescheiden systemen.
De lijn van de rotapomp en de hx verliest heel langzaam druk, dat is normaal en kun je zien aan het tweede slangetje dat langzaam druppelt in het waterreservoir. Ik heb deze machine inmiddels zo vaak uit en in elkaar gezet, dat ik het volgens mij met mijn ogen dicht moet kunnen…haha.
Cheers TY
De lijn van de rotapomp en de hx verliest heel langzaam druk, dat is normaal en kun je zien aan het tweede slangetje dat langzaam druppelt in het waterreservoir. Ik heb deze machine inmiddels zo vaak uit en in elkaar gezet, dat ik het volgens mij met mijn ogen dicht moet kunnen…haha.
Cheers TY
youssef88 schreef: Paar dagen wat minder espresso gezet, even machine aangezet hoe nu is . Maar het probleem is dat de pomp de druk niet kan vasthouden en terug zakt.
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk
Let's gobblefunk
1670Als dat slangetje in idle toestand ook druppelt is de OPV niet goed afgesteld in de manifold naar mijn weten, dan die iets verder indraaien. Die zou alleen open moeten gaan tijdens extractie toch?turboyeast schreef:Dag, de video op het filmpje is de manometer die de druk in de boiler aangeeft. Dit heeft helemaal niks te maken met de druk die de rotapomp produceert. Compleet gescheiden systemen.
Cheers TY
Als dan nog de druk fluctueert dan. Os de NRV of de solenoid valve aan vervanging toe. Correct me if I'm wrong.