Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1781
Dirk Jan schreef: ma 21 okt 2024, 13:04 Op de fiets naar de ijzerwarenzaak en een setje bougieborstels gekocht en er een prettig werkend borsteltje van gemaakt.
Ae_20241021_125834.jpg
Heeft jouw machine nog bougies dan? :D
Zo’n borsteltje kreeg ik bij één van mijn eerste machines van wijlen dhr. Appelboom van Duikelman in Amsterdam. Eigenlijk weinig gebruikt.
Mag ik vragen waarom je een borstel gebruikt? Ik heb het idee dat het zo’n vaart niet loopt, maar dat kan een misvatting zijn. Ik spoel het bakje direct na gebruik om en gebruik regelmatig Cafiza.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1782
Vond het overigens wel een passende post zo vlak na de post van jouw nieuwe molen en die van OmeCo, high tech <> basic tech ;-)

Ik veeg er zo af en toe mee over de douchefilter en als die eruit is het oppervlak daaronder. Hiervoor deed ik dat met een vochtig vel van de keukenrol, maar dat scheurde altijd. Zo bevalt het me wel.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1783
Dirk Jan schreef: ma 21 okt 2024, 19:09 Vond het overigens wel een passende post zo vlak na de post van jouw nieuwe molen en die van OmeCo, high tech <> basic tech ;-)
Zéker passend. Ik houd er van.
Tja, mijn nieuwe molen past in een reeks en een zoektocht. Van Olympus 75 naar Niche voor een tijdje.
Door het borsteltje moest ik denken aan mijn eerste Spidem van Duikelman en de shit-maler die ik toen had. Bij Duikelman toen een ‘echte’ maler gekocht. Maar toen wel met een ‘muesli-molen’, waarvan ik toen het nut niet begreep en die snel stuk ging. Mocht hem toen voor een nette prijs inruilen… Basic, high-tec het maakt eigenlijk niet uit, toch?
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1785
Ypuh schreef:Mooi ding die Mazzer omeCo!

En welkom bij de club Frup. We kunnen zo langzamerhand wel een sub-forumpje inrichten voor de Etzmax'ers, geinspireerd door Frans. Ben nog steeds erg tevreden over de mijne!
Dank u dank u! Het voelt een beetje als een logische opvolger voor de Sculptor; groter, mooier, goed hoppertje erop, mooier maalsel etc.
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1786
omeCoffee schreef: di 22 okt 2024, 07:04
Ypuh schreef:Mooi ding die Mazzer omeCo!

En welkom bij de club Frup. We kunnen zo langzamerhand wel een sub-forumpje inrichten voor de Etzmax'ers, geinspireerd door Frans. Ben nog steeds erg tevreden over de mijne!
Dank u dank u! Het voelt een beetje als een logische opvolger voor de Sculptor; groter, mooier, goed hoppertje erop, mooier maalsel etc.
Hoe fluffy dat maalsel is viel me ook op. En hoe dat wordt bewerkstelligd met de pre-breaker vind ik mooi bedacht. Bij de sculptor willen de bonen nog wel eens als rouletteballetjes door de hopper stuiteren. Al met al maakt dat de Philos een stukje consistenter. Malen duurt wat langer maar dan hoef je weinig puck prep nog te doen. Alhoewel ik nog steeds erg blij ben met de sculptor trekt zo'n bombastische Europese molen wel. Maar met name het smaakprofiel van de sculptor, het geluidsniveau, de vormgeving bevalt nog erg goed.

Ik ben benieuwd of je met de standaardschijven (200D?) al een interessant genoeg smaakprofiel hebt. Maar wat een gaaf ding! Hou ons op de hoogte. Had je 'm 2e-hands gekocht?

Wat heb je voor het laatst gekocht?

1787
Ik vind de Sculptor ook nog steeds een hele fijne maler en hij is een stuk stiller al klinkt het feitelijke malen dan weer minder daadkrachtig dan bij de Philos. Maar goed, dat is allemaal ASMR.

Ik gebruik de maler stepped, dus met klikjes. Dat bevalt bijzonder goed!! Misschien laat ik het wel zo want de stapjes zijn echt heel klein (6 micron).
Hij is voorzien van de 200 schijven. Ik vind het lastig daar al iets over te zeggen. Misschien kan ik een keer een vergelijkend onderzoek doen met de nieuwe eigenaar van de Sculptor.
Donderdag komt Keyser langs. Eens kijken wat hij ervan vindt…

De Philos is net 3 maanden oud. Formeel is hij dus tweedehands. Die 3 maanden heeft hij doorgebracht op het aanrecht van cremalover.
Profitec Pro 800 - Timemore 078s