fransg schreef: ma 21 feb 2022, 09:33
cremalover schreef: za 19 feb 2022, 16:25
Deze machine gaat trouwens verkocht worden als ie klaar is .
Ik vraag me wel af waarom je eraan bent begonnen: de restauratie was voor ons mooi om te volgen maar voor jou een ellendige ervaring.
Als jij er vervolgens ook van kan genieten begrijp ik het doel van de exercitie maar als het was om 'm te verkopen kan ik me niet voorstellen dat dat voor jou alle moeite en zorgen en wanhoop waard was?
Daar heb je helemaal gelijk in. Mijn eerste probleem was dat ik in september door een ongeluk niet langer dan 5 minuten kon staan of zitten.Dat is gelukkig opgelost nu.Verder kwam ik erachter dat je allerlei apoaratuur zoals draai-en freesbanken nodig hebt om ernstigere problemen op te lossen.Je bent dus afhankelijk van derden.Dat is iets waar ik uitermate slecht tegen kan.Dan nog het bestellen. O- ringetje hier,pakking daar,rubbertje zus.Steeds maar bestellen.
Dat heeft voor mij het plezier zeer verminderd.
Tenslotte had ik een zeer slecht exemplaar gekocht.
Uit de fotos van Vintage espressomachines kon ik niet echt afleiden dat het chroomwerk feitelijk niet meer aanwezig was.Alles moest opnieuw verchroomd worden.Hoogste kostenpost in dit hele verhaal.
Dan een groep die je nauwelijks op een Lambro aantreft.Deze heeft een veer die ik eigenlijk nergens kon kopen Dan bleek de boilerflens tegen te werken.
De klep om het water in de boiler te laten bleek moervast te zitten . Deze is met zeer veel hitte door TY los gekregen.Had hij nog nooit eerder gezien .
Al met al geen pretje dus.
Ik hoop vandaag mijn eerste koffie te maken.De Lambro moet iig heel erg zijn best doen qua koffie om de Pompei er voor te laten schieten.
Het doel was in eerste instantie geenszins om hem te verkopen.Maar momenteel beleef ik niet zo veel plezier aan de Faema. Uiteindelijk kijk je wat heeft de machine me gekost.En dat is veel.Vandaar mijn opmerking mbt verkopen.