Ik ben uitermate tevreden met mijn Niche Zero, echt een fijn ding. Ik heb hem rechtreeks via de Indigogo site besteld:
https://www.indiegogo.com/projects/nich ... ee-grinder#/
Zo’n €600,- betaalt, maar dat is afhankelijk van de Pond-Euro koers natuurlijk.
Ik had hem binnen 5 dagen binnen.
Re: Raad bij aankoop espresso machine
22De Compak K3 is beter dan die Ascaso maar in alles middelmatig. Dan kan je veel beter de Eureka Specialita kopen!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
23De Compak K3 is beter dan die Ascaso maar in alles middelmatig. Dan kan je veel beter de Eureka Specialita kopen!
Ik weet dat er verschil zit in beide machines naar concept toe.Ik ben uitermate tevreden met mijn Niche Zero, echt een fijn ding. Ik heb hem rechtreeks via de Indigogo site besteld:
Is de Niche zijn meerkost waard volgens jullie?
Vooral naar de kwaliteit van het malen, consistentie, fijn/grof, garantie...
Niche staat nu 590 pound en de Eureka Specialita rond 350-450 euro.
24De Niche heeft Mazzer Kony schijven. Single dosing, vrijwel geen retentie en heel makkelijk switchen tussen verschillende malingen (filter/espresso of verschillende brandingen). Ik heb 610 euro betaald inclusief shipping.
Over de Eureka kan ik niks zeggen.
Over de Eureka kan ik niks zeggen.
25Ik heb een specialita gehad en nu een niche. Ik merk weinig tot geen verschil in het maalsel. Wel veel last van static met de niche wat ik bij de eureka niet had. Ik heb de niche vooral voor de genoemde retentie en instel mogelijkheden.
Wanneer je het bij 1 boon houdt en
1 maal instelling zou ik de specialita doen. Wil je regelmatig wisselen van instelling vind ik het kleine instelwieltje een drama en is de niche veel handiger.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wanneer je het bij 1 boon houdt en
1 maal instelling zou ik de specialita doen. Wil je regelmatig wisselen van instelling vind ik het kleine instelwieltje een drama en is de niche veel handiger.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
26Dit is duidelijk.
Ik ben niet echt van plan om steeds bonen te wisselen en dergelijke (maar zeg nooit nooit!), dus ik kan met een gerust hart wel gaan voor de specialita.
Enkel nog de dikke knoop doorhakken naar welk toestel erbij te nemen.
ROCKET ESPRESSO MOZZAFIATO TYPE V CRONOMETRO (nieuw model met chrono, zwart model)
ECM MECHANIKA V SLIM
LELIT MaraX
Ik ben niet echt van plan om steeds bonen te wisselen en dergelijke (maar zeg nooit nooit!), dus ik kan met een gerust hart wel gaan voor de specialita.
Enkel nog de dikke knoop doorhakken naar welk toestel erbij te nemen.
ROCKET ESPRESSO MOZZAFIATO TYPE V CRONOMETRO (nieuw model met chrono, zwart model)
ECM MECHANIKA V SLIM
LELIT MaraX
27Leuke featuur, maar als men zelf tot 30 kan tellen is het niet speciaal nuttig.PVG007 schreef: za 08 feb 2020, 14:02 ROCKET ESPRESSO MOZZAFIATO TYPE V CRONOMETRO (nieuw model met chrono, zwart model)
https://www.youtube.com/watch?v=QZhvVFPWylw
Men zegt daar dat je 2 ounces =60g dus twee shots zet in 20-30s -- die flow lijkt mij wel heel hard maar als je typische Seattle dark roast gebruikt mogelijk wel verstandig.
(Ik blijf bij die dames de vrolijke dialoog tussen Gail en Kat missen zoals in https://www.youtube.com/watch?v=QZhvVFPWylw)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
28Inderdaad de reviews zijn hel altijd interessant!
Ook de vergelijkingen tussen de verschillende modellen, alhoewel ze geen merk 'afbreken'.
Dus zullen er volgens mij ook wel geen zijn.
Als je ziet dat bij verschillende reviewers regelmatig een model van Rocket in hun top 3 of top 5 staan zullen het ook geen miskopen zijn.
De ROCKET MOZZAFIATO TYPE V zal dan ook wel zelfde eigenschappen hebben als de mechanika slim V en de knoop doorhakken om voor de Rocket te gaan (terug wat meer nachtrust nu )
Ik vermoed ook dat er gebruikers hier zijn met zo een rocket en deze machine ook wel super vinden!
Ook de vergelijkingen tussen de verschillende modellen, alhoewel ze geen merk 'afbreken'.
Dus zullen er volgens mij ook wel geen zijn.
Als je ziet dat bij verschillende reviewers regelmatig een model van Rocket in hun top 3 of top 5 staan zullen het ook geen miskopen zijn.
De ROCKET MOZZAFIATO TYPE V zal dan ook wel zelfde eigenschappen hebben als de mechanika slim V en de knoop doorhakken om voor de Rocket te gaan (terug wat meer nachtrust nu )
Ik vermoed ook dat er gebruikers hier zijn met zo een rocket en deze machine ook wel super vinden!
29Ik zou voor 1a2 espresso per dag een 2ehands Quick 820 kopen.
Levert een lekker shotje(niet minder dan van een willekeurige e61),ziet er erg mooi uit( mooier dan een vierkante RVS kast vind ik) en heb je al voor 250 e.
Heb er 17 jaar ervaring mee.Gewoon goed.
Oh ja.Binnen 10 minuten warm!!
Lust je af en toe een cappuccino?
Quickmilletje maakt melkschuim van wonderschone structuur.Beter dan een e61.Duurt dan wel iets langer natuurlijk.
Levert een lekker shotje(niet minder dan van een willekeurige e61),ziet er erg mooi uit( mooier dan een vierkante RVS kast vind ik) en heb je al voor 250 e.
Heb er 17 jaar ervaring mee.Gewoon goed.
Oh ja.Binnen 10 minuten warm!!
Lust je af en toe een cappuccino?
Quickmilletje maakt melkschuim van wonderschone structuur.Beter dan een e61.Duurt dan wel iets langer natuurlijk.
30Belangrijk om te bedenken of je een HX of dual boiler wilt en of je de voorkeur geeft aan een E61 groep of ringboiler.
Ik ben geen fan van HX machines en E61 groepen. Veel mensen wel.
Ik zou dus eerder voor de Profitec 300 gaan vanwege de dual boiler met PID (betere temperatuur controle) en de kortere opwarmtijd). En anders eerder de al aangehaalde Lelit MaraX.
Met de Rocket of ECM koop je los daarvan degelijke machines met beproefde techniek. Overigens kan je dan ook prima de goedkopere Rocket Appartemento kopen. Een PID op een HX machine voegt namelijk niet veel toe. En de shot timer ook niet.
Wat betreft de malers: ik heb de Niche en Eureka naast elkaar staan en lan bevestigen dat de Eureka qua maalsel niet onder doet voor de Niche.
Ik ben geen fan van HX machines en E61 groepen. Veel mensen wel.
Ik zou dus eerder voor de Profitec 300 gaan vanwege de dual boiler met PID (betere temperatuur controle) en de kortere opwarmtijd). En anders eerder de al aangehaalde Lelit MaraX.
Met de Rocket of ECM koop je los daarvan degelijke machines met beproefde techniek. Overigens kan je dan ook prima de goedkopere Rocket Appartemento kopen. Een PID op een HX machine voegt namelijk niet veel toe. En de shot timer ook niet.
Wat betreft de malers: ik heb de Niche en Eureka naast elkaar staan en lan bevestigen dat de Eureka qua maalsel niet onder doet voor de Niche.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL